تدریس ۶ ساعته مدیران و معاونان مدارس ادامه دارد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تدریس ۶ ساعته مدیران و معاونان مدارس ادامه دارد

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تدریس ۶ ساعته مدیران و معاونان مدارس به استان‌ها واگذار شده است، گفت: این موضوع در دوره ابتدایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسفندیار چهاربند با اشاره به موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین مدارس، اظهار کرد: در 4 سال اخیر شیوه‌نامه‌ای به استان‌ها با هدف استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی موجود و سازماندهی سایر عوامل آموزشی، تحت عنوان ساماندهی نیروی انسانی و توسعه سنواتی ابلاغ شده است.

وی افزود: باید همواره تلاش کنیم نیاز آموزش وپرورش به نیروی انسانی مدیریت شود تا از امکانات موجود، حداکثر بهره‌برداری حاصل شود.

چهاربند تفویض اختیار به استان‌ها برای استفاده از ظرفیت مدیران و معاونین در امر تدریس را یکی از راهکارهای ارائه شده دانست و تصریح کرد: با ارائه این راهکار بخشی از نیاز نیروی انسانی تأمین می‌شود همچنین مهارت‌ها و شایستگی‌های آموزشی و تدریس مدیران و معاونین تقویت و به روز می‌شود و علاوه بر آن، مدیران و معاونین با تعامل بهتر با معلمان به درک بهتری از شرایط کلاس درس و روش‌های نوین تدریس و فرآیند یادگیری – یاددهی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین در 4 سال اخیر را از اختیارات کمیته برنامه‌ریزی استان عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های جدید وزارت آموزش وپرورش و بر اساس بخشنامه تفویض اختیار امور مالی و سرمایه انسانی که اخیراً به استان‌ها ابلاغ شده است مبنی بر تفویض اختیار به استان‌ها در سال تحصیلی 97-96 در پیوست 2 آن موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین همچون سال‌های قبل به استان‌ها تفویض شده است و طبق بند 6 بخشنامه، تصمیم‌گیری درخصوص تدریس مدیران و معاونین برعهده کمیته برنامه‌ریزی استان است.

وی افزود: استان‌ها حسب دستور کمیته برنامه‌ریزی خود که بر اساس وضعیت نیروی انسانی هر استان تصمیم‌گیری می‌کنند درخصوص ادامه یا توقف این رویه اقدام خواهند کرد.

چهاربند گفت: موضوع تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین مانند سال‌های قبل اعمال می‌شود و هیچگونه تغییری نکرده است بنابراین استان‌ها براساس اقتضائات وشرایط نیروی انسانی هر منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش اظهارکرد: هر چند امتیاز مشخصی برای مدیران و معاونینی که تدریس می‌کنند در مقایسه با مدیران و معاونینی که تدریس نمی‌کنند تاکنون وجود نداشته است اما به منظور ایجاد انگیزه، طرحی را در دست بررسی داریم که براساس آن در موضوعاتی مانند رتبه‌بندی، ارزیابی عملکرد و سایر فعالیت‌ها، امتیازاتی برای مدیران و معاونین تدریس کننده درنظرگرفته شده است.

وی با اشاره به حجم بازنشستگی‌ها در سال‌های پیش رو تصریح کرد: اجرای طرح تدریس اجباری مدیران و معاونین در مقطع ابتدایی از ضرورت بیشتری برخوردار است، زیرا تقلیل 4 ساعت موظفی آموزگاران دارای سابقه بالای 20 سال که تعدادقابل توجهی را شامل می‌شود و کمبود نیروی انسانی، اجرای این طرح را بیش از پیش ضروری ساخته است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار