تسهیلات دانشگاه علمی کاربردی به طرح‌های اختراعی و ابداعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ارائه تسهیلات به طرح‌های اختراعی و ابداعی در خوزستان

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از ارائه تسهیلات کم بهره تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به طرح‌های نو، اختراع یا ابداعی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود خداپناه، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: مراکز مختلف علمی کاربردی باید امکانات و زیرساخت‌هایی را برای ایجاد مراکز نوآوری فراهم کنند و این مراکز در زمینه ایجاد انگیزه و کمک به دانشجویان، دانش آموختگان و حتی مدرسان فعالیت می‌کنند تا افرادی که طرح‌های نو، اختراع یا ابداعی دارند راهنمایی و پشتیبانی لازم را داشته باشند.

وی افزود: در این مراکز تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره نیز از سوی دانشگاه علمی کاربردی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به افراد داده می‌شود و تلاش می‌کنیم دانشجویان بتوانند خلاقیت‌ها و ایده‌های خود را به اختراع و ابتکار تبدیل کنند.

خداپناه با اشاره به مراکز نوآوری در استان بیان داشت: ۵ مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی در مراکز علمی کاربردی آذین شوشتر، مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز، مرکز آموزش علمی کاربردی لوله سازی اهواز، مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت فولاد خوزستان و مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در استان فعالیت می‌کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان عنوان کرد: در برنامه داریم که تعداد این مراکز نوآوری را در دانشگاه افزایش دهیم. البته زمان توسعه و افزایش این مراکز به مراکز علمی کاربردی در استان بستگی دارد چراکه این مراکز باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

وی افزود: هدف از ایجاد این مراکز، قرار دادن دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه در مسیر کارآفرینی است. ما می‌خواهیم فعالیت‌های آموزشی را به سمت کارآفرینی ببریم. تلاش می‌کنیم توانمندی‌های مهارتی را به سمت فعالیت‌های جدید و نوآورانه ببریم تا از علم و دانش روز و تکنولوژی روز استفاده کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار