تسهیلات مالی به کارگاه‌های مهارت محور دانشجویی اعطا می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تسهیلات مالی به کارگاه‌های مهارت محور دانشجویی اعطا می‌شود

یزدان مهر گفت: به کارگاه‌های مشمول شیوه‌نامه حمایت از کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی، یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شیوه نامه حمایت از کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: این طرح با تصویب هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس این شیوه نامه، در صورت ارائه مستندات و رعایت ضوابط اعلام شده به هر یک از کارگاه‌های مشمول این شیوه نامه، یک میلیارد ریال تسهیلات با تنفس یکساله پرداخت می‌شود.

شرایط مشمولیت کارگاه‌های دانشگاهی در شیوه‌نامه حمایت صندوق رفاه
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: براساس این شیوه نامه، کارگاه‌های مشمولی حمایت می‌شوند که مجوز راه اندازی آن‌ها در هیئت رئیسه دانشگاه مصوب شده باشد، همچنین باید طرح توجیهی کسب و کار آنها به تایید رسیده باشد؛ همچنین کارگاه‌هایی حمایت می‌شوند و تسهیلات دریافت می‌کنند که افراد فعال در آن دانشجو باشند.

یزدان‌ مهر از حمایت صندوق دانشجویان خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با اعطای تسهیلات و مشارکت مالی از طریق سرمایه گذاری از این کارگاه‌ها حمایت می‌کند.

سقف تسهیلات برای کارگاه‌های مهارت محور و تولیدی دانشگاه‌ها چقدر است؟
وی تصریح کرد: براساس این شیوه نامه، سقف تسهیلات برای هر کارگاه یک میلیارد ریال تعیین شده و میزان کارمزد تسهیلات ۴ درصد است و پرداخت تسهیلات در ۲ مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول و زمان راه‌اندازی و شروع فعالیت کارگاه ۵۰ درصد پرداخت و مابقی اعتبار پس از ارائه گزارش گروه ناظر مبتنی بر پیشرفت ۵۰ درصدی طرح، پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به ضوابط بازپرداخت تسهیلات گفت: تسهیلات دریافتی با یکسال تنفس از زمان دریافت در هر مرحله، از سوی دانشگاه به صورت یک جا به صندوق باز پرداخت می‌شود، بنا به تشخیص شورا و تایید رئیس صندوق، زمان بازپرداخت حداکثر طی ۱۲ قسط دربازه زمانی ۱۲ ماهه امکان پذیر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار