تشریح جزییات اعطای وام به دانشجویان علوم پزشکی اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تشریح شرایط و جزئیات اعطای انواع وام‌های دانشجویی در این دانشگاه، گفت: دانشجویان برای دریافت هر نوع تسهیلات در تمام طول سال تحصیلی می‌توانند اقدام کنند.

دکتر بیژن حسین‌پور با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی اهواز وام‌های تحصیلی، اجاره و ودیعه مسکن، ضروری و شهریه را به دانشجویان متقاضی ارائه می‌کند، درخصوص سقف وام تحصیلی در سال جاری، اظهار کرد: این وام به‌صورت ماهانه برای دانشجویان مجرد 650 هزار ریال و برای دانشجویان متأهل 850 هزار ریال در نظر گرفته شده است که در نیم سال اول با احتساب 4.5 ماه تحصیلی و در نیم سال دوم برای 5.5 ماه تحصیلی پرداخت می‌شود؛ وام تحصیلی اختصاص به دانشجویان دوره‌های روزانه دارد.

وی همچنین با اشاره به نحوه محاسبه وام اجاره مسکن ویژه دانشجویان روزانه، تصریح کرد: سقف این وام ماهانه 500 هزار ریال برای دانشجویان مجرد و 750 هزار ریال برای دانشجویان متأهل است که این رقم نیز با احتساب ماه‌های هر ترم تحصیلی پرداخت می‌شود. دانشجویان روزانه غیر حقوق بگیر، غیر شاغل و غیر دستیاران با ارائه اجاره‌نامه معتبر و سند تعهد محضری ضامن می‌توانند نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وام ضروری را یکی دیگر از انواع تسهیلات برای دانشجویان روزانه برشمرد و افزود: مبلغ این وام در مقطع کاردانی یک میلیون و 500 هزار ریال، مقاطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و ارشد سه میلیون ریال و دکتری حرفه‌ای و تخصصی 6 میلیون ریال است.

حسین‌پور با اشاره به تفاوت‌های زمانی اخذ این سه وام، خاطرنشان کرد: پرداخت وام تحصیلی و وام اجاره مسکن به‌جز برای دانشجویان جدیدالورود در نیم‌سال اول در بقیه نیم‌سال‌های تحصیلی امکان‌پذیر است اما وام ضروری از سال دوم به دانشجویان متقاضی ارائه می‌شود و هر فرد فقط یک‌بار در طول تحصیل می‌تواند از این نوع وام استفاده کند.

وی در خصوص وام ودیعه مسکن نیز با بیان این‌که این وام برای دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی دوره‌های روزانه با سقف 60 میلیون ریال و مقاطع کاردانی و کارشناسی 36 میلیون ریال قابل پرداخت است، گفت: وام ودیعه مسکن به دانشجویان متأهلی که در خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه ساکن نباشند، ارائه می‌شود؛ متقاضی موظف است حداکثر سه ماه بعد از فراغت از تحصیل، قطع تحصیل یا اخراج، مبلغ ودیعه مسکن دریافتی را یک‌جا (غیر قابل تقسیط)، به حساب صندوق رفاه واریز کند. ارائه اجاره‌نامه معتبر و زندگی در شهر محل تحصیل به‌همراه همسر، از دیگر شرایط اعطای این وام است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: وام تبصره 2(شهریه) نیز به همه دانشجویان شهریه‌پرداز اعم از دانشجویان شبانه و پردیس بین‌الملل تعلق می‌گیرد؛ سقف این وام در هر نیم‌سال تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 250 هزار تومان، مقطع کارشناسی پیوسته 700 هزار تومان، مقطع کارشناسی‌‌ارشد 2 میلیون و 500 هزار تومان و برای دانشجویان دکتری حرفه‌ای 2 میلیون و 500 هزار تومان و مقاطع تخصصی نیز چهار میلیون تومان است که به‌ترتیب برای این مقاطع حداکثر در چهار، هشت، چهار، هشت و پنج نیم‌سال تحصیلی قابل پرداخت است.

حسین‌پور با بیان این‌که وام شهریه سال گذشته به علت عدم اختصاص اعتبار از سوی بانک‌های عامل پرداخت نشد، خاطرنشان کرد: از سال 93 تاکنون هیچ‌گونه تخصیصی صورت نگرفته و صندوق رفاه در این نوع وام تنها به‌عنوان رابط عمل می‌کند. بازپرداخت هر نوع تسهیلات 6 ماه پس از فراغت از تحصیل آغاز می‌شود؛ همچنین ارائه سند تعهد محضری از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ هر نوع وام است.

وی با اشاره به امکان اعطای وام زیارت به دانشجویان خاطرنشان کرد: این وام جهت سفر عمره مفرده و عتبات عالیات به مبلغ پنج میلیون ریال به متقاضیان ارائه می‌شود که تنها یک‌بار در طول هر مقطع تحصیلی قابل پرداخت است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که به کلیه تسهیلات به‌جز ودیعه مسکن چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین دانشجویان وام‌گیرنده در صورتی‌که نسبت به بازپرداخت به‌موقع وام اقدام عمل نکنند، مشمول جریمه می‌شوند.

حسین‌پور درخصوص عملکرد اداره رفاه این دانشگاه، افزود: در نیمه نخست امسال وام ودیعه مسکن به 15 متقاضی در مجموع به مبلغ 776 میلیون ریال، وام اجاره مسکن به 23 دانشجو در مجموع به مبلغ 73 میلیون و 392 هزار ریال، وام ضروری به 220 نفر در مجموع به مبلغ بیش از 545 میلیون و 718 هزار ریال به دانشجوان پرداخت شد؛ همچنین وام تحصیلی به هزار و 515 دانشجو در مجموع به مبلغ سه میلیارد و 436 میلیون و 770 هزار ریال صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در مجموع در 6 ماهه نخست امسال بیش از چهار میلیارد و 831 میلیون ریان تسهیلات در قالب انواع وام‌های دانشجویی به هزار و 773 دانشجوی دانشگاه پرداخت شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار