تصویب رشته‌های شغلی جدید و شیوه‌نامه کمیته مدیریت آموزش‌های مشاغل خانگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تصویب رشته‌های شغلی جدید و شیوه‌نامه کمیته مدیریت آموزش‌های مشاغل خانگی

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رشته‌های شغلی جدید و شیوه‌نامه کمیته مدیریت آموزش‌های مشاغل خانگی را تصویب کرد.
به گزارش ایلنا، جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی و اعضای این ستاد در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.
منصوری در این نشست ضمن اشاره به توانمند سازی و شکل‌دهی کسب و کار خانگی و همچنین وصل کردن مشاغل‌خانگی به بازار کار گفت: روند ایجاد شده در ستاد مشاغل خانگی ، تصویب الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی و شیوه پیاده سازی آن توسط جهاد دانشگاهی بسیار مثبت بوده است و باید سعی شود بر روی کار میدانی تمرکز داشته باشیم و از موازی کاری خودداری کنیم.
در ادامه امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی ضمن ارائه گزارشی از دبیرخانه ستاد پیرامون تسهیلات از سال ۹۲ تا ۹۶(نیمه آذر) گفت : در طول مدت یاد شده ۲۹۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و ۱۸۳هزار نفر جهت اخذ وام به بانک معرفی شده اند و مبلغ ۷۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶۷هزار نفر پرداخت شده است.
وی افزود: امسال مبلغ ۸۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی اختصاص یافته که ۵۷ درصد این مبلغ تاکنون توسط بانکها به استانها ابلاغ شده است .
همچنین بیجندی، معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان گزارشی ازشیوه پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی و اقدامات به عمل آمده در ۸ استان به صورت پایلوت را ارائه کرد .
در این جلسه ضمن تصویب رشته‌های جدید، تدابیری جهت تسریع در بررسی و تصویب رشته‌های جدید مشاغل خانگی از سوی دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی پیشنهاد شد که مورد موافقت اعضای ستاد قرار گرفته و به تصویب رسید.
همچنین موسوی معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توضیحاتی پیرامون عملکرد آن سازمان در حوزه مشاغل خانگی و شیوه نامه کمیته مدیریت آموزشهای مشاغل خانگی ارائه کرده و نهایتاً شیوه نامه مذکور به تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار