تعداد متقاضیان بیمه بیکاری مشاغل از مرز ۳۰ هزار نفر عبور کرد

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان تعداد متقاضیان دریافت مقرری بیکاری مشاغل متاثر از بیماری کرونا در استان را بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد مرعشی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه متقاضیان دریافت مقرری بیکاری مشاغل متاثر از بیماری کرونا ویروس در استان به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است، گفت: براساس ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، افراد بیکار شده موظف هستند حداکثر در مدت ۳۰ روز مراتب بیکاری خود را به اداره‌های کار شهرستان محل سکونت اعلام کنند.

او به طراحی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir با هدف حمایت از کارگران آسیب دیده از بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: افراد مشمول این قانون می‌توانند با مراجعه به این سامانه و با وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی نسبت به تکمیل فرم درخواست اقدام نمایند.

مرعشی با اشاره به روند رو به افزایش تعداد ثبت‌نام شدگان افراد بیکار شده بیان کرد: نحوه شناسایی بیکاران مشمول تعیین مشاغل کم خطر و پرخطر، نحوه واریز کمک هزینه بیکاری، مدت پرداخت و دیگر تعهدات در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در حال تدوین بوده و پرداخت مقرری بیکاری به مشاغل متاثر از بیماری کرونا مستلزم تصویب دستورالعمل مذکور و تخصیص اعتباری از محل منابع صندوق توسعه ملی و با هماهنگی ستاد مذکور است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان، زمان پرداخت مقرری بیکاری پس از صدور دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی و تخصیص اعتبار خواهد بود که زمان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار استان اخبار