تعهد دولت برای ایجاد ۵۰ هزار شغل از طریق اجرای طرح‌های روستایی، کارورزی و کارآموزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعهد دولت برای ایجاد ۵۰ هزار شغل از طریق اجرای طرح‌های روستایی، کارورزی و کارآموزی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت متعهد شده که ۵۰ هزار اشتغال را از طریق اجرای طرح های فراگیر، روستایی، کارورزی و کارآموزی همچنین تحرک و ‌توسعه در صنایع پایین دستی در کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام خمینی، انوشیروان محسنی بندپی دقایقی پیش در حاشیه افتتاح نخستین پایانه مخازن صادراتی ایرانول در بندر امام خمینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی غدیر امروز ۵ پروژه در راستای سیاست‌های زیست محیطی را راه اندازی کرد تا ۷۰ متر مکعب آب در ساعت با استفاده از آخرین تکنولوژی بومی تصفیه شود و تا ۴۰ متر مکعب آب را برگرداند و ۳۰ متر مکعب در ساعت را دوباره به آب های پذیرنده ورود بدهد.

وی افزود: پروژه‌های نوسازی و بازسازی دیگر هم در آنجا بوده که در راستای اشتغال نیروهای توانمند و با انگیزه شهرستان ماهشهر صورت گرفته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهره برداری پایانه صادراتی ایرانول، گفت: پروژه‌ای که امروز شاهد افتتاح آن بودیم از مدرن ترین پایانه‌های انتقال مواد نفتی است که به ظرفیت ۲۵ هزار تن با ۷ مخزن احداث شده است.

وی افزود: از مزیتهای این پروژه که به خط ریلی سراسری کشور متصل شده است، نشان دهنده این است که ظرفیت و پتانسیل عزم و اراده در نیروهای متخصصان وجود دارد، مخازنی که اشاره شد توسط نیروهای متخصص در شرکت ایرانول ساخته شده است.

محسنی بند‌پی اظهار کرد: ما هم باید بیشتر بر روی فراهم سازی بستر برای استفاده از نیروهای متخصص داخلی کار کنیم و از ظلمی که اسکتبار جهانی بر علیه کشور و ملت ما تحمیل کرده با تکیه بر نیروهای متخصص داخلی و مردم نهاد کردن اقتصاد کشور و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای رهایی از ظلم استکبار جهانی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: اینجا قطب پتروشیمی کشور است که صنایع پایین دستی آن در حال فعال شدن است که این صنایع پایین دستی می‌توانند اشتغال بسیار خوبی را برای مردم منطقه و کشور ایجاد و همچنین صادرات کشور فراهم کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم بتوانیم این وضعیت را تداوم ببخشیم و شرایطی را فراهم کنیم که روز به روز فعالیت‌ها گسترده‌تر شود.

وی اظهار کرد: دولت متعهد شده که ۵۰ هزار اشتغال را از طریق اجرای طرح های فراگیر، روستایی، کارورزی و کارآموزی همچنین تحرک و ‌توسعه در صنایع پایین دستی در کشور ایجاد کند.

محسنی بندپی عنوان کرد: با توجه تلاش های استانی موجود در خوزستان در بحث ایجاد ظرفیت‌های اشتغال محدودیتی قائل نشدیم و دوشنبه آینده نیز جلسه ای را درباره اختصاص تسهیلات اشتغال خواهیم داشت.

وی افزود: روز گذشته رئیس جمهور به استفاده از نیروهای بومی و متخصص توصیه داشت که از تمام واحد‌ها از این نیروها استفاده شود و تلاش و عزم و اراده نیز بر همین است که در تمام مجموعه هایی که راه اندازی میشوند از نیروهای بومی همان منطقه و استان باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار