تمدید مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت انتخاب رشته محل و ویرایش برای کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس درخواست تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲، برای بار دوم فرصت مجدد جهت انتخاب رشته محل و ویرایش آن در نظر گرفته شده است.

کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ و متقاضیان استعداد درخشان می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مرداد تا ساعت ۱۴ روز سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ نسبت به ثبت یا ویرایش انتخاب های خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی این تمدید آخرین مهلت بوده و با توجه به لزوم انجام مراحل استخراج نتایج نهایی، به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. تاکید می شود داوطلبان در انتخاب رشته محل تحصیل و ترتیب انتخاب دقت لازم را به عمل آورند.

طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل، پس از پذیرش هر گونه انتقال و جابجایی و تغییر رشته ممنوع است و پس از اعلام نتایج نهایی، با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در رشته محل پذیرش حتی در صورت کسب نمره مربوطه، انجام نخواهد گرفت.

لزوم بررسی سهمیه پذیرش رشته ها از سوی داوطلبان دارای سهمیه استعداددرخشان

طبق بند ۶-۹-۴ صفحه ۱۰ دفترچه راهنمای ثبت نام، رشته محل هایی که ظرفیت پذیرش آنها ۳ نفر و بیشتر هستند، مشمول ۱۰ درصد سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون هستند. سال گذشته تعدادی از داوطلبان سهوی به دلیل عدم توجه به این مهم، فرصت استفاده از این سهمیه را از دست دادند.

متاسفانه در سال جاری مشاهده شده است مجددا برخی از داوطلبان این مهم را رعایت نکرده اند. به همین دلیل به جهت مساعدت به متقاضیان این سهمیه و عدم از دست دادن این فرصت:

الف – برای متقاضیان بدون آزمون: رشته محل های کمتر از ۳ نفر از رشته محل های انتخابی حذف شده و اعمال نخواهد شد. لازم است داوطلب مجدد وارد فرم انتخاب رشته محل بدون آزمون شده و با زدن گزینه حذف نسبت به ویرایش صفحه فرم انتخاب رشته محل خود اقدام کند.

ب – برای متقاضیان با آزمون: به دلیل اینکه فرم انتخاب رشته محل این افراد با فرم افراد عادی مشترک است، برای سهمیه استعداد درخشان با آزمون این انتخاب ها منظور نخواهد شد ولی در شرایط عادی بدون اعمال سهمیه استعداد درخشان با آزمون، منظور می شود.

تغییرات یک کدرشته و کلید آزمون؛ داوطلبان فرم انتخاب رشته را بازبینی کنند

براساس اعلام دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، رشته پرستاری کودکان دانشگاه علوم پزشکی یزد در دوره رایگان با کد ۱۷۲۳۸ و شهریه پرداز با کد ۱۷۲۱۳۸ به شرح زیر اصلاح می شود و داوطلبان بایستی تصحیح لازم را انجام دهند:

کدرشته محل: ۱۷۲۹۱۶؛ نام رشته: پرستاری کودکان؛ محل پذیرش: دانشکده پرستاری میبد؛ ظرفیت ۳ نفر رایگان؛ توضیحات: وابسته به دانشگاه علوم پزشکی یزد

براساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، کلید سوال ۱۱۵ مجموعه علوم آزمایشگاهی ۳ به ۲ پاسخ گزینه الف و ج تصحیح می شود و نمره مربوطه برای داوطلبان منظور می شود، بنابراین کارنامه به روز رسانی شده همزمان با انتخاب رشته محل، قابل رویت خواهد بود.

زمان اعلام اسامی متقاضیان تحصیل دانشگاه شاهد در تاریخ ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ و زمان مراجعه حضوری این افراد به دانشگاه شاهد ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ است و لازم است داوطلبان در ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ به اطلاعیه مندرج در سامانه دانشگاه شاهد به منظور اطلاع از زمان دقیق مراجعه حضوری، مکان برگزاری جلسه حضوری و مدارک مورد نیاز، مراجعه کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است در صورت هر گونه تغییر در هر یک از مراحل، مراتب از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار