تمهید وزارت کار برای راستی آزمایی طرح های اشتغال روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تمهید وزارت کار برای راستی آزمایی طرح های اشتغال روستایی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی را راهی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها توصیف کرد و چند راهکار راستی آزمایی هزینه کردها را تشریح کرد

«انوشیروان محسنی بندپی» عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: برای شفاف سازی و راستی آزمایی طرح های اشتغالزایی روستایی از جهاد دانشگاهی و همه انجمن های مردم نهاد خواسته ایم در این مسیر به ما کمک کرده و نسبت به اجرای این طرح ها حساسیت لازم را داشته باشند.
محسنی بندپی یادآوری کرد: پیش از این نیز کمیته های فنی تشکیل داده و طرح هایی را که شائبه داشت نتواند اشتغالزایی کند از گردونه اجرا خارج کردیم.
وی افزود: اجرای طرح مشاغل روستایی با تولید و توزیع مناسب ثروت میان روستاییان می تواند آنها را در محل سکونت خود ماندگار کند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد قرار است 20 هزار طرح اشتغالزایی مصوب در روستاها اجرا شود که برای این منظور، در مرحله نخست پنج هزار و 80 میلیارد تومان اعتبار تامین شده و در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است.
وی گفت: در اشتغال روستایی به مزیت روستاها توجه خاصی شده است.
به گزارش ایرنا، پارسال قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سال 1392 ابلاغ شد، به تصویب رسید.
منابع مالی اجرای قانون به شرح زیر است:
الف- معادل ریالی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب هیات امنای صندوق به صورت سپرده گذاری قرض الحسنه (با نرخ سود صفر درصد) نزد موسسه های عامل.
ب- دستکم به میزان معادل ریالی سپرده شده توسط صندوق از محل منابع داخلی موسسه های عامل به صورت تلفیقی با منابع موضوع بند (الف) این ماده.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را بر عهده دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار