توافق ایران و قطر برای اعزام نیروی کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر کار قطر، تفاهم‌نامه اعزام نیروی کار ماهر به قطر امضا شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم, سید صولت مرتضوی, وزیرکار در دیدار با علی ابن سید المری،وزیرکار قطر بر اعزارم نیروی ماهر ایرانی به کشور قطر توافق کرد و گفت: در دورانی که قطر در تحریم همسایگان قرار داشت با هوشیاری توانست مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان یکی از بازوهای اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران تجربیات باارزشی در صنایع تولیدی فولاد، سیمان، پتروشیمی، صنعت سلولزی، معادن، حمل‌و‌نقل هوایی و دریایی، هتلداری، حمل‌و‌نقل‌های نفتی ایران و … دارد که می‌تواند آن‌ها را در اختیار کشور دوست، قطر قرار دهد. همچنین با توجه ظرفیت‌های اقتصادی از همکاری‌های قطر استقبال می‌کنیم.

وزیر کار دولت قطر با تأکید بر این‌که سیاست‌های کلی دو کشور همسو بوده و اشتراکات زیادی بین دو دولت در راستای همکاری‌های دوجانبه وجود دارد، گفت: آماده گسترش همکاری‌ها بین دو کشور و اعزام نیروی کار ماهر و متخصص به قطر هستیم.

* درخواست 2هزار نفر نیروی کار ایرانی برای اعزام کار به قطر

در ادامه این مراسم محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کاربا اشاره به اعزام نیروی کار گفت: سال گذشته 2 هزار نفر از نیروی ایرانی درخواست اعزام برای کار به قطر داشتند که از این تعداد 500 نفر موفق به اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ ایران در زمینه نیروهای ماهر و آموزش‌دیده دارای امکانات و ظرفیت‌های قابل توجهی است که کشور قطر می‌تواند از نیروی ماهر ایرانی استفاده کند.

*صدور 4 هزار و 200 مجوز برای نیروی کار ایرانی

«علی بن‌سعید بن‌صمیخ المری» وزیر کار دولت قطر در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور دوست و برادر ایران، از گسترش روابط دو کشور استقبال کرد و گفت: این امر نیازمند همکاری‌های متخصصان دو کشور است. وی افزود: حدود 30هزار ایرانی در قطر شاغل هستند و در نظر داریم حدود 4هزار و 200مجوز برای نیروی کار ایرانی صادر کنیم.

وزیر کار دولت قطر اظهار امیدواری کرد در نشست کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور به این اهداف برسیم. ما متقاضی نیروهای کار ماهر ایرانی برای ارائه خدمات در قطر هستیم. 150 دفتر جذب نیروی کار در قطر تشکیل شده که کار ساماندهی نیروی کار خارجی را انجام می‌دهد و خدماتی از نظر محل اسکان و مسائل ویزای کار آنها را بر عهده دارد.

وی افزود: همکاران ایرانی ‌و قطری در مذاکرات دیروز و امروز به تفاهمی رسیدند که امروز امضاء می‌شود و امیدواریم در آینده اجرایی شود و ما خواهان تبادل تجربه و انتقال نیروی ماهر بین دو کشور هستیم.

وزیر کار قطر با اشاره به چالش‌هایی در زمینه اعزام نیروی کار به قطر گفت: در این زمینه لازم است رایزن کار ایران در سفارتخانه ایجاد شود که بتواند مسائل اعزام نیروی کار را حل و فصل کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار