توسعه گردشگری در شوشتر ظرفیتی بی نظیر برای اشتغالزایی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توسعه گردشگری در شوشتر ظرفیتی بی نظیر برای اشتغالزایی است

سرپرست فرمانداری شهرستان شوشتر با اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری دراین شهرستان ، این ظرفیتها را یکی از راههای برون رفت از معضل بیکاری عنوان کرد.
به گزارش ایرنا حسین پنبه دانه پور دوشنبه در نشست ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان اظهار کرد : شهر شوشتر به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در طول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است که حضور این گردشگران در ایام نوروز بسیار پررنگتر می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به ازدحام گردشگران و مهمانان نوروزی در ایام نوروز ، باید تمهیدات لازم برای استقبال از آنان و فراهم آوردن امکانات اقامتی و آسایش آنها در شهرستان به بهترین نحو ممکن فراهم شود.
پنبه دانه پور افزود: وجود سازه های آبی شوشتر که ثبت جهانی شده اند ، قلعه سلاسل و آثار تاریخی بسیار دیگر در کنار پیشینه و فضای فرهنگی غنی در این منطقه ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری و تحقق رونق اقتصادی و اشتغال در این شهرستان است که باید به دقت برای استفاده عملی ازآن برنامه ریزی کنیم.
وی ادامه داد: باید برای پذیرش، اسکان و اقامت هرچه بهتر مسافران نوروزی ، استقرار ایستگاه‌های امداد و نجات،گشت نیروی انتظامی، راهنمای مکان های اسکان،مهیا کردن مساجد و بقاع متبرکه برای انجام فرایض دینی، ترمیم تابلوهای نشان دهنده مسیرهای ورودی و خروجی این شهرستان، پاکسازی حریم جاده‌های مواصلاتی و تعیین مکان‌های مناسب برای استقرار احتمالی مسافران انجام شود.
رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شوشتر افزود: انتظار داریم روسای کمیته‌های 10 گانه نسبت به برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی اقدام کرده، نتایج جلسه را به ستاد نوروزی اعلام کنند تا با برنامه‌ریزی مدون بتوانیم نوروز امسال را با بهترین امکانات درخدمت مردم باشیم.
شوشتر با بیش از یکصد بنای آبی تاریخی متعلق به دوران های مختلف تاریخی از بی نظیرترین شهرها محسوب می شود که آبشارهای شوشتر به عنوان جلوه ای از شاهکارهای مهندسی آب در این میان جایگاه ویژه ای دارند، از این رو شوشتر را می توان موزه مهندسی آب ایران دانست.
مجموعه سازه های آبی شوشتر در سال 1388 به عنوان دهمین اثر کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
مجموعه بی نظیر آبشارها و آسیابهای آبی شوشتر که مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها، آسیاب ها، آبشارها و تونل های عظیم هدایت آب را شامل می شوند در دوران عیلامیان تا ساسانیان، برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده اند.
شوشتر از شهرهای تاریخی استان خوزستان است که در فاصله 88 کیلومتری اهواز قراردارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار