ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال 1401

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال 1401

 8 اسفند 1401 – اصلاحیه و تمدید مهلت ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال 1401
به اطلاع می رساند مهلت ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال 1401 تا 9 اسفند 1401 تمدید و اصلاحیه آن نیز منتشر گردید.

جهت مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای ماده (3) نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق و با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور از بین آقایان از طریق آزمون کتبی، اختبار (مصاحبه) و گزینش ، سردفتر ازدواج و طلاق برای نقاط مورد نیاز کشور انتخاب می نماید.
داوطلبان واجد شرایط می توانند از روز یکشنبه مورخ 1401/11/30 تا روز یکشنبه 1401/12/07 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط عمومی
1- تدین به دین مبین اسلام
2- اعتقاد و التزام به احکام شرعی قانون اساسی جمهوری اسلامی
3- تأهل
4- حسن شهرت
5- توانایی انجام کار و برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی
6- داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه عمومی
7- دارا بودن حداقل 24 سال تمام (متولدین 1377/11/30) و حداکثر 50 سال (متولدین 1351/11/30) تمام ایثارگران مشمول بند (چ) ماده (88) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف می باشند.
شرایط اختصاصی
1) داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های حقوق، علوم ثبتی، علوم قضائی، الهیات و معارف اسلامی (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح دو حوزوی یا بالاتر با تأیید مرکز مدیریت حوزه های علمیه که دارای مجوز صدور مدرک حوزوی از شورای عالی حوزه ها می باشند) همچنین دارندگان مدرک سطح یک حوزه به شرط دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته های ادبیات (زبان فارسی یا عربی)، علوم قرآنی و الهیات و معارف اسلامی.
2) اشخاص مذکور در بند (1) که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته های فوق می باشند در شرایط مساوی دارای اولویت خواهند بود.
3) مدارک حوزوی اهل سنت باید مورد تأیید شورای عالی مدارس علوم دینی اهل سنت باشد.
4) دارندگان مدرک اجتهاد یا افتاء که به تأیید شورای عالی حوزه ها رسیده باشد از آزمون کتبی معاف بوده و پس از ثبت نام و احراز شرایط از سایر جهات صرفا توسط هیأت از آنان مصاحبه بعمل خواهد آمد.
5) انتخاب سر دفتران اقلیت های دینی موضوع اصل سیزده قانون اساسی با رعایت ماده (4) نظامنامه ازدواج و طلاق و پس از معرفی و گواهی مراکز رسمی دینی مربوطه خواهد بود
تذکرات مهم
1- برابر بند (چ) ماده (88) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران 30 درصد از سهمیه صدور مجوز سردفتری ازدواج و طلاق به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان حداقل (10درصد)، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان (25 درصد) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می یابد. ضروری است مشمولین این بند نسبت به تکمیل گزینه سهمیه ایثارگری و درج کد مربوط به آن در فرم تقاضانامه اقدام نمایند در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه مزبور پذیرفته نمی شود.
30درصد از ظرفیت هر کد شغل محل به ایثارگران اختصاص یافته و مابقی ظرفیت به صورت رقابتی به تمامی داوطلبان اعم از آزاد و ایثارگر تخصیص داده می شود.
تبصره: کد شغل محل های با ظرفیت یک یا دو نفر به صورت کاملا رقابتی به تمامی داوطلبان اعم از آزاد و ایثارگر اختصاص می یابد.
2- اشخاص زیر را نمیتوان به سردفتری ازدواج و طلاق انتخاب کرد؛
الف – اتباع بیگانه
ب- کسانی که تحت ولایت یا قیومیت هستند.
پ- محکومان به انفصال دائم از خدمات دولتی قضایی یا وکالت دادگستری و همچنین محکومان به انفصال موقت از خدمات و مشاغل مزبور در مدت انفصال یا تعلیق
ت- محکومان به ارتکاب جرائم منافی عفت و همچنین محکومان به جرائمی که مطابق قانون مستلزم محرومیت از بعضی حقوق اجتماعی مذکور در قانون مجازات اسلامی است در مدت محرومیت
ث – معتادان به مشروبات الکلی مواد مخدر و روانگردان.
ج – اشخاص فاقد صلاحیت اخلاقی با سوء شهرت.
چ- دارندگان پایه های قضایی، وکلای دادگستری، سران دفاتر اسناد رسمی، دفتریاران، کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386.
3- هر متقاضی حق انتخاب یک محل را دارد و لازم است نام و کد محل مورد تقاضا را در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند و به هیچ وجه محل انتخابی پس از آزمون قابل تغییر نخواهد بود. شود.
4- حداقل نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی برای مناطق مختلف توسط سازمان تعیین می شود
5 – طبق تبصره (2) ماده (3) نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق شرکت سردفتر در دوره های آموزشی که در شروع بکار یا در ضمن خدمت توسط سازمان یا کانون برگزار می گردد الزامی است.
6- صدور ابلاغ سردفتری منوط به گذراندن (3) ماه دوره کارآموزی در یکی از دفاتر ازدواج و طلاق می باشد.
7- هزینه شرکت در آزمون کتبی به عهده متقاضی باشد.
مواد آزمون
1- ادبیات فارسی (ضریب 2)
2- عربی (ضریب 2)
1-3- معارف اسلامی ویژه (اهل تشیع) (ضریب 2)
2-3- معارف اسلامی ویژه( اهل تسنن (ضریب 2)
1-4- متون فقهی (مباحث مرتبط با نکاح و طلاق) – ویژه اهل تشیع (ضریب 3)
2-4 متون فقهی (مباحث مرتبط با نکاح و طلاق) – ویژه اهل تسنن (ضریب 3)
5- حقوق مدنی (ضریب 3)
6- مقررات دفاتر ازدواج و طلاق (ضریب 3)

آزمون نمره منفی دارد

تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 7 اسفند 1401
دریافت کارت آزمون: 11 اردیبهشت 1402
زمان برگزاری آزمون: 14 اردیبهشت 1402

 جهت دانلود دفترچه شرایط (PDF) اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.