جبران کمبود معلم از طریق حق التدریس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وزیر آموزش و پرورش گفت: کمبود معلم داریم که جبران آن از طریق معلمان حق التدریس خواهد بود.
نوری در بازدید از یکی از حوزه‌های امتحانی استخدام آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی داریم و این۳۴۸۱۳ نفر هم به زودی وارد چرخه جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: استخدام معلمان با توجه به روند سیر جمعیت دانش آموزان و سیر بازنشستگی معلمان متوازن نیست؛ چرا که امسال ۷۱ هزار نفر از معلمان بازنشسته شدند که ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر از معلمان جدید الاستخدام از طریق نهمین آزمون استخدامی که دیروز و امروز برگزار شد تأمین می‌شود.

او گفت: بر اساس قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب معلمان مطابق با بومی گزینی در جنس، رشته و منطقه جغرافیایی مورد نیاز صورت می‌گیرد.

به گفته نوری، در سال‌های گذشته ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به ۵ هزار نفر کاهش یافته بود، اما امسال ۲۵ هزار نفر دانشجو از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شدند که ۲۵هزار نفر معلم جذب شد، اما طبق سند تحول بنیادین دانشگاه فرهنگیان که تأکید بر جذب معلم از طریق دانشگاه دارد نشست‌هایی با وزارت علوم و دانشگاه پیام نور برگزار شد که در سال جدید از ظرفیت خالی دانشگاه‌ها برای جذب معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش بهره‌مند شویم.

نوری در مورد استخدام معلمان معلول گفت: طبق قانون ۳ درصد سهمیه جذب معلولان است و ما علاوه بر آن مطابق نیاز آموزش و پرورش جذب عزیزان معلول را پیگیری خواهیم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار