جذب همکاری با آزمون داوری و میانجی‌گری سال 1402

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

جذب همکاری با آزمون داوری و میانجی‌گری سال 1402

25 مهر 1402 – اصلاحیه جذب همکاری بدون آزمون داوری و میانجی‌گری سال 1402
به اطلاع می رساند اصلاحیه جذب همکاری بدون آزمون داوری و میانجی‌گری سال 1402 منتشر شد.

مشاهده اصلاحیه


مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی‌گری (از طریق آزمون) به شرح این دفترچه راهنمای آزمون دعوت به همکاری می‌نماید.

شرایط عمومی
1. تدین به دین مبین اسلام یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه؛
2. حسن شهرت به امانت و دیانت و صحت عمل؛
3. داشتن سلامت جسمانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، روانگردان و عدم استفاده از مشروبات الکلی؛
4. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از آن برای مشمولان؛ (ملاک تاریخ اخذ کارت پایان/ معافیت از خدمت روز برگزاری آزمون می باشد.)
5. نداشتن سابقه محکومیت مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی؛
6. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛
7. داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی در رشته مورد تقاضا از دانشگاههای معتبر داخلی یا خارجی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ (ملاک تاریخ فارغ التحصیلی روز برگزاری آزمون می باشد.)
تبصره۱: داوران اقلیت های دینی موضوع اصل سیزدهم قانو ن اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید متدین به دین خود باشند.
تبصره۲: با توجه به محدودیت قانونی مقرر در ماده ۴۷۰ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ،۱۳۷۹ به کارکنان شاغل در قوه قضاییه (اعم از قضایی و اداری) پروانه داوری داده نمیشود.
تبصره۳: با توجه به محدودیت قانونی مقرر در تبصره ماده ۱۱ آیین نامه میانجیگری مصوب ۱۳۹۵ هیات وزیران، به ضابطان دادگستری (اعم از عام و خاص) و کارکنان شاغل در قوه قضاییه (اعم از قضایی و اداری ) پروانه میانجیگری داده نمیشود.
تذکر۱: ثبت نام همزمان برای دریافت پروانه داوری و میانجیگری بلامانع است. نحوه و شرایط ثبت نام همزمان، در بخش پنجم همین دفترچه شرح داده شده است.

مراحل ثبت نام 
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ شروع و تا پایان روز ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ انجام خواهد پذیرفت.
متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
ویرایش اطلاعات
در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز میباشد، داوطلبان میتوانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت
کارت شرکت در آزمون از رو.ز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ در تهران و حسب مورد، برخی از مراکز استانها برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط مسئولین ذیربط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تذکر: داوطلبان گرامی میتوانند حوزه برگزاری آزمون خود را استانی غیر از استان محل سکونت خود انتخاب نمایند، به عنوان مثال ساکنین شهر کاشان، میتوانند استان قم را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند که فاصله آن نسبت به شهر اصفهان (که مرکز استان خودشان هست) کمتر میباشد.
مراحل و نحوه اعلام نتیجه 
الف) کسب حدنصاب علمی
به استناد مفاد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب مجلس شورای اسلامی داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (٪۷۰) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (٪۱) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معرفی می شوند.
برای مشمولان بند (چ) ماده ۸۸ (ایثارگران مندرج در صفحه ۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حدنصاب حداقل (٪۶۰) شصت درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد (٪۱) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته است.
سوالات آزمون کتبی به صورت چهارگزینه ای و دارای نمره منفی میباشد.

ب) بررسی مدارک
از بین داوطلبانی که حدنصاب آزمون را کسب نموده اند، جهت مرحله بررسی مدارک دعوت خواهند شد.

ج) امتیاز نهایی
پس از انجام مرحله بررسی مدارک، داوطلبان تایید مدرک شده به مرحله ارزیابی و مصاحبه دعوت شده و پس از برگزاری مصاحبه، نمره کل نهایی آنان با وزن شصت درصد (۶۰ درصد) برای آزمون کتبی و چهل درصد (۴۰درصد) برای مصاحبه محاسبه خواهد شد.

تذکرات مهم
1. مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
2. داوطلبان صرفًا در صورتی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در بخش سوم همین دفترچه بوده و همچنین عنوان مدرک تحصیلی ثبت نامی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی عینًا درج گردیده باشد.
تذکر (۱): در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفًا فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفًا آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مدنظر میباشد.
تذکر (۲): از آن جایی که تایید شرایط احراز مشاغل (از جمله مقاطع، رشته ها و گرایش های مورد نظر برای هر یک از مشاغل) صرفًا از وظایف و اختیارات قوه قضائیه میباشد، بنابراین ارائه هرگونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایش های تحصیلی با رشته یا گرایش های تحصیلی عنوان شده در آگهی جهت ادامه فرایند جذب موضوعیت نداشته و صرفًا عین عنوان رشته ها و یا گرایش های تحصیلی مندرج در آگهی ملاک عمل میباشد. از اینرو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی منتشره، واجد شرایط تشخیص داده نشوند، از ادامه فرایند جذب، حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
3. داوطلبان میبایست سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کار را داشته باشند. در صورت عدم تأیید توانایی داوطلبان در مراحل مختلف جذب، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.
4. با توجه به اینکه مرکز توسعه حل اختلاف، مدارک متقاضیان دارای حدنصاب را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، ایثارگری و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد،
هیچگونه حق و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون داوطلب از سایر فرآیند جذب همکاری حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
5. مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد و یا در صورت بروز هرگونه اشتباه در فرآیند آزمون كه منجر به ورود داوطلب به مرحله بعدی شده باشد، از انجام مراحل بعدی محروم میگردد.
6. اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از تأیید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 5 آبان 1402
دریافت کارت آزمون: 23 آبان 1402
زمان برگزاری آزمون: 26 آبان 1402

 دانلود دفترچه شرایط (pdf)

ثبت نام

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.