جذب ۱۱ هزار معلم پرورشی در وزارت آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور طی نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم استقبال نو معلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل نیاز موجود در این بخش طی آزمون استخدامی جداگانه ای جذب معلم پرورشی در کشور انجام می شود که تاکنون مجوز ۱۱ هزار نفر را دریافت کرده ایم و تلاش داریم این میزان را به ۲۰ هزار نفر برسانیم.

وی بیان کرد: برای جبران کمبود معلم در کشور امسال ۴۰ هزار معلم جدید جذب شدند که علت تاخیر در این زمینه مشکلاتی از قبیل تاخیر در اعلام نتایج آزمونهای استخدامی و روند متفاوت مصاحبه های استخدامی بود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر چه به مدت چهار هفته در جذب معلم در استان خراسان رضوی تاخیر داشتیم که مطمئن هستیم این عقب ماندگی به زودی جبران می شود، اما توانستیم معلمان خوبی را برای ۳۰ سال خدمت مخلصانه جذب کنیم.

صحرایی با بیان اینکه کودکان امانت‌های سنگینی هستند و معلمان خوب برای پرورش و تربیت آنها باید جذب شوند، افزود: مشکلات امروز در بخش کمبود معلم به دلیل کاستی های دورانهای گذشته است.

خراسان رضوی به عنوان دومین استان‌ پر جمعیت کشور پس از تهران، با حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی از جایگاه حساسی در حوزه تعلیم و تربیت کشور برخوردار است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را شامل می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار