جذب ۲۹۰ نفر نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

جذب ۲۹۰ نفر نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز از جذب و به‌کارگیری ۲۹۰ نیروی حق التدریس در این ناحیه خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان فاضل خمیسی پیش از ظهر امروز پنچ شنبه ۵ بهمن ماه ۹۶ در گردهمایی نیروهای حق التدریسی ناحیه با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح جذب نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز با مشکلات زیادی در حوزه نیروی انسانی ابتدایی روبرو بود، اظهار کرد: با همت و مساعدت مدیر کل آموزش و پرورش استان و تلاش همکاران ما در ناحیه ۴ اهواز ۲۹۰ نفر به عنوان آموزگار حق التدریس در مدارس ناحیه ۴ اهواز مشغول به کار شدند.
وی افزود: هم اکنون در دوره ابتدایی مشکل نیروی انسانی مرتفع شده است و دغدغه مجموعه تعلیم و تربیت ناحیه ۴ اهواز کیفی سازی آموزش در مدارس ابتدایی است.
خمیسی مهمترین شاخصه معلمان ناحیه ۴ اهواز را ایثارگری و فداکاری آنها برای دانش آموزان دانست و گفت: معلمان ناحیه ۴ اهواز تمام تلاش خود را برای ارتقای شاخص های آموزشی دانش آموزان این ناحیه انجام می دهند. با تلاش این معلمان فداکار شاخص های آموزشی و پرورشی رشد شایانی داشته است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز همچنین گفت: در تعلیم و تربیت نوین سه حیطه شناختی عاطفی و روانی حرکتی مدنظر است. در گذشته تنها به رویکرد شناختی توجه می‌شد اما امروزه صاحب نظران تعلیم و تربیت بر توجه به حیطه عاطفی تاکید می کنند.
وی اضافه کرد: ارتباط موفق بین دانش آموز و معلم مهمترین شاخصه حیطه عاطفی است. معلمان باید تلاش کنند از طریق برقراری رابطه عاطفی و محبت آمیز مفاهیم درسی را به دانش آموزان ابتدایی منتقل کنند.
خمیسی با بیان اینکه امروزه معلمی موفق است که بتواند رابطه بهتری با دانش‌آموز برقرار کند، خاطرنشان کرد: وظیفه معلم مدیریت رفتار در برخورد با دانش آموزان است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در پایان گفت: سرنوشت دانش آموزان از طریق عملکرد معلمان رقم خواهد خورد. این امر نشان دهنده جایگاه والای معلمی در جامعه اسلامی است.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار