جزئیات اعطای وام اشتغال به روستاییان و عشایر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات اعطای وام اشتغال به روستاییان و عشایر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: برای جبران غفلت گذشته، به روستاییان و عشایر وام هایی با سود چهار و شش درصد با هدف اشتغالزایی بیشتر تعلق می گیرد.
به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در جمع کارآفرینان البرز، افزود: از اشتغال پایداری که افزایش درآمد و ارزش آفرینی داشته باشد، حمایت می شود.
وی ادامه داد: محصولات روستایی باید خروجی داشته باشد و این وام ها با سود کم سه سال تنفس دارند، از سال چهارم باز پرداخت آنها به مدت شش سال آغاز می شود،
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به معافیت مالیاتی روستاییان به مدت پنج سال، گفت: این معافیت مالیاتی برای روستاهای محروم 10 سال است. روستاییانی که ملکشان سند دارد می توانند آن را به عنوان وثیقه ارائه کنند.
وی اضافه کرد: بانک های عامل دراین بخش کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون هستند و پروژه های روستایی باید مورد تصویب کمیته فنی قرار گیرد.
رضوی خاطرنشان کرد: بانک ها 20 روز وقت دارند نسبت به تایید یا رد این وام ها اظهارنظر کنند و 45 روز متقاضی وقت دارد، وثیقه لازم را ارائه دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: چالش ما بیکاری است که باید با آن مقابله کرد. به پروژه های گردشگری اعتماد کامل داریم وبه بحث داروهای گیاهی و فرآوری آنها نیز توجه ویژه می شود.
وی افزود: این بخش ها ارزش افزوده بسیاری دارند و صنایع زینتی که کارهای بزرگی تلقی می شوند، در دنیا نیز مورد توجه است.
رضوی ادامه داد: حوزه دوخت لباس با توجه به اینکه بیش از 12 هزار میلیارد تومان لباس واردتی داریم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: استارت تاپ های روستایی یک سال است که راه اندازی شده است و درمجموع از کارهای خلاقانه ای است که حمایت می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار