جزئیات تشکیل کانون ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دستورالعمل تشکیل کانون ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، احمد صالحی آرا سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل تشکیل کانون ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل آمده است: با توجه به ضرورت احیای ارزش های اسلام و انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناسایی نخبگان علمی ـ پژوهشی و فرهنگی ـ هنری، ایجاد روحیه همکاری و خودباوری، انسجام بخشیدن به فعالیت‌ها، ایجاد زمینه همفکری، مشارکت و همچنین تقویت نقش دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی (در حال تحصیل ـ فارغ التحصیل) در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور مرکز امور شاهد و ایثارگران با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با هدف ایفای رسالت و خودباوری، هویت مداری جمعی و انتقال فعال پیام انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان به ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر، آئین‌نامه دستورالعمل تشکیل کانون ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

براساس بندهایی این دستورالعمل پس از مراحل راه‌ اندازی باید مشخصات کانون در سامانه مدیریت کانون‌های فرهنگی و اجتماعی به آدرس https://kanoonha.farhangi.iau.ir ثبت شود. همچنین مدیر امور شاهد و ایثارگران هر واحد دانشگاهی موظف است گزارش برگزاری جلسات کانون، مصوبات و اقدامات انجام شده را به صورت ماهانه از دبیر کانون ایثار دریافت و نتیجه را به آدرس info@esargaran.iau.ir ارسال کنند.

دستورالعمل آیین‌نامه کانون‌های علمی ـ پژوهشی و فرهنگی ـ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته است.

در این آئین‌نامه تأکید شده است کانون‌های علمی ـ پژوهشی و فرهنگی ـ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر با اهداف ایجاد انسجام و هماهنگی میان دانشجویان شاهد و ایثارگر، انسجام بخشیدن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ایجاد زمینه مناسب برای همفکری و مشارکت بیشتر، برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری، رشد و ارتقاء روحیه خودباوری و کار گروهی و نمایاندن نقاط قوت و توانمندی‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر و … تشکیل می‌شود.

همچنین این آئین‌نامه شامل مواردی از جمله کلیات، ارکان و تشکیلات، شرح وظایف و نحوه تشکیل جلسات، اعتبارات، ابلاغ، اجرا و تفسیر آئین‌نامه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار