جزئیات نحوه ثبت درخواست کارجو در سامانه جستجوی شغل

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارجویان برای یافتن شغل مورد نظر در سامانه جستجوی شغلی ابتدا پس از ثبت اطلاعات فردی و رزومه خود را در سامانه گزینه “جستجوی شغلی”را می زنند تا سایر مراحل سپری شود که جزئیات در خبر آمده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شد و در دی ماه 1400 مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سامانه فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش بروکراسی اداری، هزینه های جستجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را فراهم نماید.

کارجویان و کارفرمایان برای کسب اطلاعات از فرصت های شغلی می توانند به سامانه جستجوی شغل به نشانی  https://shoghl.mcls.gov.ir  مراجعه و مراحل ثبت نام را سپری کنند.

روز گذشته دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار در اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند یافتن شغل برای کارجویان و نیز جذب نیروی کار برای کارفرمایان و نقش به سزایی که کاریابی‌ها در پیشبرد این فرآیند دارند، فرآیندهای مربوط به این امر در سامانه بهبود یافت.

هم اکنون با در نظر گرفتن جوانب این امر، تغییری در نوع و زمان بندی این مسیرها ایجاد شده تا کارجویان و کارفرمایان در فضایی امن و با مشارکت شفاف‌تر کاریابی‌های فعال در استان‌ها و شهرستان‌ها، به هم اتصال یابند.

برای آگاهی کارجویان و کارفرمایان از چگونگی شروع و پیشبرد این فرآیند، فایل‌های راهنما به صورت تصویری، متنی و ویدیویی در پنل‌های کاربری قرار داده شده که با مطالعه آن‌ها، آگاهی بهتری از عملکرد سامانه ایجاد شود. کاربران بنا به نوع کاربری و هدفی که در سامانه دنبال می‌کنند می‌توانند با آگاهی از استراتژی‌ها در نظر گرفته شده، در سامانه فعالیت داشته باشند.

مطالعه راهنمای متنی درخوست شغل را  مشاهده  کنید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار