حمایت دانشگاه آزاد از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی ؛با بیان اینکه نباید حد و مرز خاص تحصیلی را برای اقشار مختلف جامعه مشخص کرد، گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی به اقشار مختلف از جمله ایثارگران، جانبازان و محرومان جامعه خدمات ویژه ارائه می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره حمایت از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: طبق انعقاد قرارداد اخیر با سازمان بهزیستی کشور، جوانان تحت پوشش این سازمان یا کمیته امداد از تخفیف شهریه بهره‌مند می شوند که میزان این تخفیف شهریه برای دانشجویان تا سقف 20 درصد است.

میرزاده اظهار داشت: علاوه برآن هیچکدام از دانشجویان شاهد و ایثارگر ملزم به پرداخت شهریه نیستند و درواقع تحصیل آنها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رایگان است.

انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به 16 هزار دانشجوی تحت پوشش این سازمان که دردانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، گفت: به موجب انعقاد تفاهم نامه، از این پس دانشجویان هیچ مبلغی را تحت عنوان شهریه نمی پردازند و این هزینه ها به طور مستقیم توسط بهزیستی پرداخت می شوند.

این در حالی است که نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۵ دولت را مکلف کردند مقدمات تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد را در دانشگاه‌ها به صورت رایگان فراهم کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار