خبر خوش برای حق‌التدریسی‌ها، مربیان پیش‌دبستانی‌ و آموزش‌‌یاران نهضت سوادآموزی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس گفت: مقرر شد حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش دبستانی بر اساس رشته تحصیلی، جنسیت، سنوات خدمت وظرفیت اعلامی توسط سازمان اموراستخدامی و همچنین بر اساس نیاز استانی، دوره‌ای را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از شرکت در آزمون پایانی از سال دوم برنامه تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.
محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس گفت: طرح «الحاق یک بند به ماده ۱۷ قانون تعین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی» در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت و با اصلاحاتی مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش دبستانی بر اساس رشته تحصیلی، جنسیت، سنوات خدمت وظرفیت اعلامی توسط سازمان اموراستخدامی و همچنین بر اساس نیاز استانی، دوره‌ای را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از شرکت در آزمون پایانی از سال دوم برنامه تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.

ابطحی بیان داشت: همچنین آموزش‌‌یاران نهضت سواد آموزی یک آزمون ابتدایی خواهند داشت که وزارت آموزش و پرورش این آزمون را اخذ خواهد کرد و پس از آن هم این افراد دوره‌ای را در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند تا استخدام شوند.

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح پس از تعطیلات مجلس به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

ابطحی بیان داشت: همچنین در این جلسه سوالات چند تن از نمایندگان از غلامی، وزیر «علوم، تحقیقات و فناوری» مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش میزان، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی باید به تصویب صحن علنی مجلس و تائید شورای نگهبان برسد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار