خدمات رسانی به زائران برگشتی از مرز چذابه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد

دسته ها: اخبار

سیدخلف موسوی با بیان اینکه پیاده روی باشکوه اربعین حسینی بزرگ ترین همایش اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی و سیاسی جهان اسلام است ادامه داد: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که بلافاصله پس از اربعین ، زائران بدون کمترین مشکل وارد کشور شده و به شهرهای خود بازگردند.

وی حمایت و مساعدت به موکب ها و تکایای خدمت رسانی که در مسیر زوار قرار دارند را از طریق توزیع ادعیه، شال های سبز و سیاه ، عرضه صبحانه، نهار و شام، توزیع کیک، چای، آش و قهوه و آب معدنی در تمامی ساعات شبانه روز را از دیگر اقدامات شهرداری اهواز در این منطقه مرزی چذابه دانست و افزود: تنظیف محلی به وسعت 20 کیلومتر، نخاله برداری سطح دو طرف پایانه به میزان 60 سرویس، نظافت و پاکسازی کل محدوده گذرگاه مرزی به طور شبانه روزی، آسفالت محدوده مواکب و فضا سازی فرهنگی و تبلیغی و کاشت نهال و گل کاری میدان های ورودی و برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی نیز به طور مستمر در این مبادی خروجی از سوی شهرداری اهواز صورت گرفت که با استقبال زائران عزیز رو به رو شده است.

موسوی اظهار داشت: شهرداری اهواز با استقرار چندین دستگاه خودرو آتش نشانی، تانکر آب و 50 دستگاه اتوبوس و سایر وسایل نقلیه و 150 نفر نیروی انسانی نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد زوار و ارائه خدمت رسانی مطلوب به زائران داشته است.

شهردار اهواز با اشاره به استقرار چندین خودرو حمل زباله، دستگاه لجن کش، احداث یک تعمیرگاه مجهز سیار و احداث چهار سالن سرپوشیده در محل ورودی و خروجی پایانه چذابه و تامین ارزاق و موارد مورد نیاز مواکب خدمت رسان به زوار تصریح کرد: همه موارد بیان شده تنها بخشی از اقدامات و فعالیت های شهرداری اهواز برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی تاکنون است و این اقدامات تا روزهای پس از اربعین نیز ادامه داشته و در صورت نیاز بر حجم و کیفیت و تنوع خدمات افزوده خواهد شد.

موسوی گفت:در کنار خدمت رسانی به زائران، فعالیت های فرهنگی ویژه ای نیز در نظر گرفته شد تا اوقاتی که به دلیل ازدحام جمعیت عبور زوار به کندی صورت می گیرد از فضای معنوی موجود نهایت بهره برداری انجام شود.

شهردار اهواز ادامه داد: تدابیر لازم برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همین سطح خدمات تا پنج روز پس از روز اربعین که شاهد بازگشت زوار عزیز به کشور هستیم ارائه خواهد شد.

موسوی در پایان راهپیمایی میلیونی زائران اربعین حسینی در امسال را به رغم خطرات، کمبودها و مشکلات موجود در تاریخ بی نظیر دانست و گفت: تعداد هموطنان زائر اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر بوده که تنها 300 هزار نفر از این تعداد از مرز چذابه عبور کرده اند که خدمت رسانی به این تعداد یک کار جهادی و کم نظیر بوده است.

مرزهای چذابه ، شلمچه در استان خوزستان و گذرگاه مهران در استان ایلام سه کانون مهم و رسمی تردد زائران اربعین حسینی است.

دهها دستگاه ، سازمان و نهاد اجرایی در استان خوزستان با بسیج امکانات پشتیبانی و خدماتی نقش بسیار ارزنده ای در تسهیل سفر زایران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق داشته اند.

گام نخست بازگشت زایران اربعین حسینی از روز شنبه شروع شده واحتمالا فرایند بازگشت تا آخر هفته جاری ادامه داشته باشد.

اخبار