رشد ۳۵ درصدی پذیرش بورسیه تحصیلی در سال جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رشد ۳۵ درصدی پذیرش بورسیه تحصیلی در سال جدید

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: ما در سال گذشته ۶۰۰ بورس پذیرش داشتیم و امسال تقریبا یک رشد ۳۵ درصدی در اعتبارات این حوزه در نظر گرفته شده است.
سید ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: اولویت اول وزارت علوم اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور برای دوره‌های کوتاه مدت است که برنامه داریم ظرفیت این اعزام‌ها را امسال افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در واقع افزایش ظرفیت دانشجویان برای دوره‌های کوتاه مدت بورس خارج از کشور متناسب با نیاز دانشگاه‌ها، در شورای مرکزی بورس بررسی می‌شود و از این طریق سهمیه‌ها مشخص خواهد شد که این ظرفیت متناسب با میزان بودجه است.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: ما در سال جدید با توجه به برنامه‌های چهارسال گذشته در حوزه دانشجویان غیرایرانی افزایش پذیرش خواهیم داشت.

ریاضی تصریح کرد: این در حالی است که ما در سال گذشته ۶۰۰ بورس پذیرش داشتیم و امسال تقریبا یک رشد ۳۵ درصدی را در اعتبارات این حوزه در نظر گرفته ایم.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم یادآور شد: آیین‌نامه مربوط به نقل و انتقال میهمانی دانشجویان در سامانه درج شده است و دانشجویان قبل از ثبت نام در این سامانه می‌توانند شرایط انتقال را مطالعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار