روند بیمه کارگران ساختمانی کند شد/تامین اجتماعی کارشکنی می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس انجمن کارگران ساختمانی شهریار با بیان اینکه روند بیمه کارگران ساختمانی کند شده است، گفت: شعب تامین اجتماعی صلاحیت احراز هویت کارگران را ندارند و این کار باید به تشکل‌ها سپرده شود.

کاظم احمدیان در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روند بیمه کارگران ساختمانی کند شده است، گفت: وزارت کار و امور اجتماعی، سایتی را برای ثبت نام بیمه کارگران راه اندازی کرده که به صورت غیرحرفه‌ای طراحی شده؛ چراکه اکنون مراحل ثبت نام و احراز هویت یک کارگر ساختمانی، باید طی چند مرحله صورت گیرد؛ به نحوی که اول باید سربازرس اول و سپس سربازرس دوم و بعد هم به انجمن های صنفی کارگران ساختمانی و در نهایت، شعب تامین اجتماعی نیز باید بازرسی لازم را صورت دهد و به دفاتر کارگزاری گزارش بدهند.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی شهریار افزود: در حالیکه قانون مجلس، تحت عنوان ماده ۱۸ قانون کسب و کار که تشخیص هویت اشتغال کارگران ساختمانی را به انجمن های صنفی کارگران ساختمانی شامل اتحادیه ها و تشکل های کارگزاری واگذار کرده است، باید کار را ساماندهی کند؛ اما اکنون متاسفانه شعب تامین اجتماعی طور دیگری برخورد می کنند و این شعب، بیشتر به مدیران بازنشسته تامین اجتماعی تعلق دارد که اطلاع دقیقی از تشخیص کارگران ندارند.

وی تصریح کرد: اکنون خود کارگر ساختمانی باید خود وارد سامانه شده و ثبت نام کنند، اما احراز هویت آنها زمان بر است؛ پس باید برای آن فکری کرد. به هرحال اکنون روند بیمه کارگران ساختمانی کند و سخت شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار