سازوکار دانشگاه فرهنگیان برای سه ساله شدن دوره کارشناسی چیست؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سازوکار دانشگاه فرهنگیان برای سه ساله شدن دوره کارشناسی چیست؟

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره پیشنهاد این دانشگاه برای سه ساله دوره کارشناسی توضیح داد.
رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام سه ساله شدن دوره کارشناسی در این دانشگاه، اظهار کرد: طرح سه ساله شدن دوره کارشناسی در دانشگاه گزینه پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش برای طرح در وزارت علوم است که البته با مجموعه اقدامات کارشناسی شده، اجرای این دوره به صورت سه ساله امکان پذیر است.

کچوئیان درباره راهکارهای پیشنهادی به منظور اجرای این طرح گفت: اضافه شدن دو نیم سال تابستانی به دوره تحصیل دانشجو با حداکثر ۱۰ واحد برای هر نیمسال یکی از راهکار‌های در نظر گرفته شده در این خصوص است؛ علاوه بر آن مجازی شدن برخی دروس دانشگاهی نیز راهکار پیشنهادی دیگر برای کاهش دوره تحصیل از ۴ به ۳ سال است.

برگزاری آزمون اصلح برای دانشجومعلمان دوره چهارساله
وی به موضوع سنجش صلاحیت حرفه‌ای دانشجومعلمان هم اشاره کرد و از نیاز آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی در کلاس‌های آموزشی و نگاه ریشه‌ای این دانشگاه به این نیاز سخن گفت.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان با توجه به این مهم طی ماه‌های قبل پس از تصمیم‌گیری در هیئت رئیسه دانشگاه، با ارسال نامه‌ای به شورای عالی آموزش و پرورش خواهان تعمیم آزمون اصلح به دانشجویان کارشناسی پیوسته سراسر کشور شد.

کچوئیان بیان کرد: در صورت تصویب شدن این مصوبه از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، شرط ورود این دانشجویان به آموزش پرورش، پس از گذراندن ۸ ترم در طول ۴ سال تحصیلی که دو سال آخر آن با حضور یک روزه در مدارس به صورت کارورزی سپری خواهد شد، الزاما شرکت در آزمون اصلح است.

وی تصریح کرد: کسب نمره قابل قبول و دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای ( گواهی آزمون اصلح) نیز ورود این دانشجویان را به آموزش و پرورش قطعی خواهد کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار