سامانه اشتغال ایرانیان همچنان در مرحله بارگذاری اطلاعات

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه اشتغال ایرانیان راه‌اندازی شده است و هم اکنون در مرحله بارگذاری اطلاعات و تولید داده‌ است.
سامانه اشتعال ایرانیان در بهمن سال ۱۳۹۶ از سوی «علی ربیعی» وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد و سپس معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اجرای آن را پیگیری کرد.
پیش از این «عیسی منصوری»، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفته بود که با راه‌اندازی این سامانه همه افراد در سن اشتغال و کار کشور صاحب یک کد شغلی می‌شوند و بر اساس آن جمعیت فعال (بنا به تعریف، جمعیت فعال افرادی را دربرمی‌گیرد که از لحاظ اقتصادی دارای فعالیت سودمند هستند و به تولید ثروت و خدمات اقتصادی می‌پردازند).
وی معتقد است که سامانه اشتغال ایرانیان اطلاعات همه افراد در سن کار اعم از شاغلان، بیکاران و حتی جمعیت غیرفعال را پوشش می‌دهد و گزارش این سامانه به صورت مستند و دال بر اطلاعات شفاف بازار کار در لایه‌های مختلف است و در شناسایی مشاغل غیررسمی از مزیت‌های این سامانه است.
قرار بود این سامانه نیمه تیرماه راه‌اندازی شود اما این امر محقق نشد و «محمدرضا کارگر» مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با ایرنا، گفت که با توجه به زمان‌بر بودن اقدامات پیش‌بینی می‌کنم شهریور رونمایی شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار نیز امروز – شنبه – در گفت و گو با ایرنا در خصوص زمان نهایی شروع به کار این سامانه گفت: هم اکنون داده‌ها در سامانه اشتغال ایرانی بارگذاری می‌شود.
«عیسی منصوری» تصریح کرد: بارگذاری اطلاعات و تولید داده بخش مشکل شروع به کار سامانه است چرا که اطلاعات عمده‌ای در این زمینه وجود ندارد و موظف هستیم که این داده‌ها را تولید کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار