سخت‌گیری در حوزه اشتغال منجر به قفل شدن چرخه اقتصاد در خوزستان می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

سخت‌گیری در حوزه اشتغال منجر به قفل شدن چرخه اقتصاد در خوزستان می‌شود

سخت‌گیری در حوزه اشتغال منجر به قفل شدن چرخه اقتصاد در خوزستان می‌شود

استاندار خوزستان گفت: اگر کسی در حوزه اشتغال سخت‌گیری کرد منجر قفل چرخه اقتصاد خواهد شد که باعث می‌شود همه به این سمت و سو متمایل شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت: استان خوزستان در پرداخت به شرکت‌های بزرگ رتبه اول را برخوردار است اما با اشتغال روستایی و فراگیر باری از دوش جامعه برداشته می‌شود.

وی با طرح این پرسش که دستگاه‌ها در توسعه اشتغال در استان خوزستان چه حجمی از ظرفیت موجود خود استفاده می‌کنند، گفت: چرا دستگاه‌ها باید اینقدر با کندی پیش بروند و این عملکرد قابل قبول نیست و سیاستگذاری‌ها نیازمند اصلاح هستند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که تمرکز بر مشتری‌های دائم به درد نمی‌خورد و به معنای استقلال از دولت است، ادامه داد: مشتری‌ها را باید تقسیم‌بندی و مدیریت کرد؛ دستگاه‌ها و بانک‌ها در جهت سیاست‌های ابلاغی دولت برای اشتغال چه حرکتی کرده اند؟

وی با اشاره به مقایسه رسته‌ها با طرح‌های سال‌های قبل تا 96 به منظور آگاهی از ظرفیت استان، عنوان کرد: عملکرد دستگاه‌های خوزستان با میانگین کشوری بررسی شود که چه میزان دنبال طرح‌ها بوده و پیگیری کرده‌اند اقدامات تصویب و به پرداخت ختم شود.

شریعتی با تأکید بر بررسی و ارائه میزان همکاری مدیران شهرستان‌ها و فرمانداری درخصوص اشتغال، گفت: دموکراسی اداری موجود در دستگاه‌ها بررسی شود، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان اگر بنا است کار اصلاحی انجام دهد، سریعا صورت گیرد.

استاندار خوزستان با بیان این‌که بین رؤسای شعب و حوزه‌ها وحدت رویه‌ی باید ایجاد شود، ادامه داد: در حوزه اشتغال سرفصل و آیتم‌هایی وجود دارد که براساس آن عمل و از پرداختن به حاشیه‌ و عمل سلیقه‌ی خودداری شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسه هماهنگی بین روسای شعب، عنوان کرد: آئین‌نامه‌ها به شعب مختلف ارسال و از خواستن مدارک غیرمرتبط با قوانین خودداری شود؛ دستورالعمل را دولت صادر و به بانک‌ها ابلاغ می‌شود اما بانک‌ها تمکین نمی‌کنند چراکه سنجش اداری و مدیریتی وجود ندارد.

شریعتی ادامه داد: اگر کسی در حوزه اشتغال سخت‌گیری کرد منجر قفل چرخه اقتصاد خواهد شد که باعث می‌شود همه به این سمت و سو متمایل شوند؛ اگر رئیس شعبه و بانک خارج از روابط قانونی سهل‌انگاری یا سخت‌گیری کرده باید مورد بازخواست قرار گیرد.

استاندار خوزستان با بیان این‌که بانک‌ها جلسه توجیهی برای حوزه و شعب برگزار کنند و در این جلسات مسئول بازرسی و حراست حضور داشته باشند، ادامه داد: عدم پاسخگویی و عمل نکردن قابل قبول نیست و آقای رئیس جمهور بحث اشتغال را ویژه پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که برای اشتغال روستایی فرصت تا پایان تیرماه وجود دارد، افزود: پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی و کشاورزی تا پایان تیرماه مهلت دارند که اعتبارات را جذب کنند؛ مبالغ سنگین منجر به اشتغال فراگیر می‌شود.

شریعتی با بیان این‌که اشتغال مساله اول مملکت است و همه روسای بانک‌ها خود باید در جلسات شورای اشتغال حضور داشته باشند، گفت: سیاستگذار رئیس دولت است و در اشتغال متناسب با سیاست‌های که رئیس جمهور تعیین می‌کند، باید کار کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که طرح‌های ict روستایی در اولویت قرار گیرند، اظهار داشت: طرح‌های گردشگری موارد مهمی است که ظرفیت‌های مغفولی در آن وجود دارد.

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
اخبار دانشگاهی و استخدامی

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.