سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بنیاد برکت و بسیج برای اشتغالزایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بنیادبرکت و صندوق ذخیره بسیجیان، باهدف افزایش اشتغالزایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس این تفاهمنامه، بیش از هزار و پانصد طرح اشتغالزایی برای بسیجیان کشور در مناطق محروم راه اندازی می‌شود.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام اینکه هر طرح حداقل سه فرصت شغلی به دنبال دارد، گفت: درپی اجرای این تفاهمنامه حداقل چند هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

وی ارزش این قرارداد همکاری را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بسیجیان مستقر در مناطق هدف بنیاد برکت، به عنوان مشمولان این تفاهم‌نامه، از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند خواهند شد.
بهره مندی ۵ هزار خانواده از طرح مهاجرت معکوس بنیاد برکت
رئیس بنیاد برکت با تاکید براینکه مهاجرت روستائیان به شهر‌های بزرگ مشکلات فراوانی را به دنبال خواهد داشت، گفت: کمک به روستائیان ساکن شهر‌ها برای بازگشت به روستا‌های خود و حل مشکلات اقتصادی آن‌ها دستور کاری جدی برای بنیاد برکت شده است.

وی در ادامه از بازگشت ۵ هزار خانواده از شهر‌ها به روستای خود با کمک طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، طی هشت ماه اخیر خبر داد و گفت: عموم این خانواده‌ها از روستا‌های مرزی به شهر‌ها مهاجرت کرده بودند.

ترکمانه افزود: سیاست کلان فراهم شدن بازگشت روستائیان از شهر‌ها به روستا‌های خود در طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت لحاظ شده است و سال آینده شرایط برای بازگشت ۲۰ هزار خانواده از شهر‌ها به روستا‌ها مهیا خواهد شد.

رئیس صندوق ذخیره بسیجیان کشور هم پس از امضای تفاهمنامه امروز گفت: این ابتدای کار است و علاوه بر طرح‌های مشترک بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام در استان‌های ایلام و فارس، سال آینده طرح‌های اشتغالزایی بیشتری برای ایجاد رونق اقتصادی و توسعه مناطق محروم اجرایی خواهد شد.

هم بیناد برکت و هم صندوق ذخیره هر دو یک ماموریت مشترکی را برای خودشان متصور هسنتد آن هم ایجاد اشتغال و کمک به رونق اقتصادی در مناطق محروم است ان شاءالله مورد حمایت مردم و مسئولیت مختلف قرار بگیرد؛ و شاهد گسترش اینگون اقدامات باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار