شرایط انتقال کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی به آموزش‌وپرورش/مهلت اقدام تا ۱۶ مهر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از مدیران کل استانی خود خواست با عنایت به سیاست‌های وزارت متبوع در خصوص منابع انسانی، نسبت به به‌کارگیری متقاضیان (ورودی) دارای شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سعید عسکری در بخشنامه‌ای که روز گذشته ابلاغ کرده، به دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با «نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی در سال ۱۴۰۱ و پیش‌بینی اعتبار مربوط در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲» اشاره کرده و از مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، روسای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواسته است با عنایت به سیاست‌های وزارت متبوع در خصوص منابع انسانی، نسبت به به‌کارگیری متقاضیان (ورودی) دارای شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای اقدام لازم را معمول دارند.

در ادامه این بخشنامه آمده است: ضمناً با توجه به کمبود نیروی انسانی، موافقت با خروج نیرو صرفاً در صورت عدم نیاز به خدمات کارکنان در جنس، رشته و گروه تدریس انجام خواهد شد.

همچنین نظر به فعال بودن سامانه جامع مدیریت منابع انسانی به آدرس HRM.MEDU.IR، موارد انتقال دائم ورودی و خروجی صرفاً در سامانه مذکور ثبت و بررسی شود و از ارسال مدارک از قبیل احکام ورود و خروج یا فرم‌های ۱ و ۲ انتقال اعتبار از طریق اتوماسیون یا نسخه کاغذی به صورت موردی و همچنین ارجاع ارباب رجوع به حوزه ستادی اکیداً خودداری شود.

یادآور می‌شود تا انجام و اتمام مراحل ذیل، انتقال محقق نمی‌شود و حقی برای مقاضیان ایجاد نخواهد شد:

– هماهنگی و اخذ موافقت با انتقال کارمند (با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه) و جابه‌جایی اعتبار حقوق و مزایا توسط دستگاه مبدأ و مقصد بر اساس بند (۳) دستورالعمل فوق‌الذکر

– ثبت اطلاعات توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در سامانه و تأیید اولیه ستاد

– تأیید کد ملی متقاضیان به‌ وسیله سازمان ثبت احوال و تخصیص کد پرسنلی به کارکنان ورودی

– صدور احکام انتقال دستگاه مبدأ و مقصد با تاریخ اجرای یکسان مشروط به نداشتن تعهد خدمت، پرونده مفتوح در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و فاصله خدمتی

– تکمیل و تأیید فرم‌های انتقال اعتبار توسط اداره امور مالی و ذیحسابی و بودجه و تأیید مدیر کل آموزش و پرورش استان

– بارگذاری تصویر احکام انتقال ورودی، خروجی و فرم‌های تأیید شده انتقال اعتبار حقوق و مزایا در سامانه

– مراجعه حضوری نماینده آن اداره کل به‌منظور ارائه مدارک مورد نیاز تمامی متقاضیان استان برای تأیید نسخه کاغذی فرم‌های انتقال اعتبار و مکاتبه نهایی با سازمان برنامه و بودجه کشور توسط دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع

لازم به ذکر است هر گونه مکاتبه با سازمان مذکور خارج از این فرایند از درجه اعتبار ساقط است.  ضمن تأکید بر ضرورت رعایت مفاد دستورالعمل یاد شده، مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا کلیه اقدامات اجرایی در خصوص درخواست‌های مربوطه، حداکثر تا تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ انجام شود. بدیهی است پس از مهلت تعیین شده، اقدامی در این خصوص امکان‌پذیر نیست و مسئولیت عواقب ناشی از آن به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

متن کامل بخشنامه را می‌توانید از اینجا بخوانید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار