صدور مجوز مشاغل خانگی ۱۳ روزه شد/ پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مطابق اظهارات معاون اشتغال وزارت کار برای تسهیلگری مشاغل خانگی صدور مجوز ۱۳روزه شده است و از ابتدای سال حدود ۳هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
محمود کریمی بیرانوند؛ معاون اشتغال وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره مشاغل خانگی گفت:یکی از اقدامات در حوزه مشاغل خانگی این است که صدور مجوز در مشاغل خانگی به دلیل تسهیل گری 13روزه انجام می شود.

وی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی نیز مانع زدایی و تسریع و تسهیلگری در مجوزهای مشاغل خانگی از طریق صدور آنی مجوز رشته های ثبت محور مشاغل خانگی و همچنین مانع زدایی و تسریع وتسهیلگری در مجوزهای مشاغل خانگی از طریق صدور 13 روزه مجوز رشته های مجوز محور مشاغل خانگی است.

بیرانوند گفت: تسهیلگری در صدور مجوز مشاغل خانگی از طریق پذیرش مهارت تجربی متقاضیانی که مهارت دارند ولی فاقد گواهی مهارت هستند.توسعه و افزایش رشته های مشاغل خانگی،صدور نزدیک به 93000 فقره مجوز مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات به بیش از 38000 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی از جمله اقدامات مهم در این حوزه بوده است.

معاون اشتغال با بیان اینکه از ابتدای امسال حدود 3000 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در کشور اختصاص یافت.

وی گفت: همکاری بانک مرکزی با این وزارتخانه منجر به تخصیص اعتبار سه هزار میلیارد تومانی تسهیلات در 6ماهه نخست سال جاری برای متقاضیان مشاغل خانگی در کشور شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار