طرح مجدد بحث ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با فنی و حرفه‌ای موضوعیت ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح مجدد بحث ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با فنی و حرفه‌ای موضوعیت ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح مجدد بحث ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با فنی و حرفه‌ای موضوعیت ندارد، این امر را موجب تضعیف عملکرد هر دوی آنها دانست.
سیدجواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ادغام دانشگاه علمی وکاربردی و فنی و حرفه‌ای، گفت: موضوع اقدام دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی در سالهای گذشته نیز مطرح شده است اما ماموریت این دو با یکدیگر متفاوت است بنابر این ادغام این دو دانشگاه امکان‌پذیر نیست.
نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مقطعی که بحث ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با فنی و حرفه‌ای مطرح شد، اعلام کرد با این ادغام مخالف است بنابراین طرح مجدد این مسئله موضوعیت ندارد.
ساداتی نژاد افزود: اگر مقرر است با ادغام دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای، این دو دانشگاه به طریق دولتی اداره شود، مشخص است ما ظرفیت‌های بخش خصوصی را حذف کردیم.
وی ادامه داد: تا مدل جدیدی برای ارائه ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با فنی و حرفه‌ای ارائه نشده است، نباید بحث‌های ادغام دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای بدون ایجاد کارهای کارشناسی مطرح شود زیرا طرح این نوع از مسائل به دانشجویان و اساتید استرس وارد می‌کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی منجر به تضعیف آنها می‌شود، یادآورشد: ماموریت دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای متفاوت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار