طرح مشاغل خانگی با توجه به ظرفیت بخش خصوصی وارد فاز اجرایی شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح مشاغل خانگی با توجه به ظرفیت بخش خصوصی وارد فاز اجرایی شود

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، اشخاص حقوقی و حقیقی در حوزه آموزش، اصلی‌ترین مرحله تعریف شده بوده که می‌تواند در فرآیند توسعه مشاغل خانگی تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، «مهناز امامدادی‌طارمی» امروز(شنبه 14 بهمن) در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی استان کردستان که در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی کردستان و با حضور رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان برگزار شد،با اشاره به این‌که طرح توجه به مشاغل خرد و کوچک در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفت، اظهار کرد: در کشور ما این طرح از سال 89 جنبه رسمی به خود گرفت و در سال 92 ستاد مشاغل خانگی در هیئت وزیران پیگیری و دبیرخانه این ستاد راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که ضرورت توانمندسازی، ارائه مشاوره برای متقاضیان در ابتدا نیازسنجی شده است، افزود: مطالعات میدانی، مطالعات تطبیقی، بازدید از پروژه ها و اعتبار سنجی صورت گرفته بر ضرورت بازنگری و ایجاد یک سری تغییرات در مقوله مشاغل خانگی مورد تأکید قرار گرفت.

امامدادی‌طارمی گفت: شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، اشخاص حقوقی و حقیقی در حوزه آموزش، اصلی‌ترین مرحله تعریف شده بوده که می‌تواند در فرآیند توسعه مشاغل خانگی تأثیرگذار باشد.

وی با بیان این‌که در فرآیند گذشته طرح اشتغال خانگی صرفاً خود طرح توسط دستگاه اجرایی بررسی می‌شد،‌ تصریح کرد: نکته شایان توجه در طرح جدید این است که خود متقاضی هم نیاز به ارزیابی و توان‌سنجی داشته تا بررسی شود که آیا فرد توانایی اجرایی کردن طرحی را که ارائه می‌دهد، داراست یا خیر.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصریح کرد: در بحث آموزش، تلاش می‌شود آموزش‌هایی به صورت فشرده و در راستای اتصال متقاضیان به اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند، استانداردسازی، تیم سازی، شبکه سازی و اتصال آنان به بازار صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان این‌که پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده میان دستگاه‌های ذی‌ربط و پیگیری‌های صورت گرفته، بازدیدهای میدانی از استان‌های پایلوت در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بازدید و ارزیابی‌ها در راستای کمک کردن به بهتر اجرا شدن طرح، ارائه پیشنهادات و تبادل نظرات صورت خواهد پذیرفت.

امامدادی‌طارمی با بیان این‌که ظرفیت جمعیتی مشاغل خانگی پتانسیلی است که باید بدان توجه شود، گفت: در پشتیبانی از این افراد باید از صاحبان فن، متخصص و با تجربه که با بازار آشنایی دارند استفاده شود.

وی با بیان این‌که باید تأکید نمی‌شود که همه رشته‌ها در تمامی مکان ها فعال شوند، گفت: بسیاری از رشته‌های قدیمی نیز در بحث صنایع دستی، میرات فرهنگی و کهن ماست که باید با یک نگاه جدید و خلاقانه بهره‌گیری و درآمدزایی بیشتری از این رشته‌ها را در کنار رشته‌های جدید لحاظ کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در پایان یادآور شد: امید است با توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای و پشتیبانی به یمن اجرای این طرح شاهد موفقیت بیش از پیش این طرح باشیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، اشخاص حقوقی و حقیقی در حوزه آموزش، اصلی‌ترین مرحله تعریف شده بوده که می‌تواند در فرآیند توسعه مشاغل خانگی تأثیرگذار باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار