عزم دانشگاه آزاد برای اشتغال‌زایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس جدید جهاد دانشگاهی با اشاره به سالگرد ۴۰ سالگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری با حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در رویداد “عصر امید” حضور دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه رویداد ملی عصر امید که امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در محل مصلای بزرگ تهران برگزار شد، اظهار کرد: رویداد عصر امید، بزرگترین رویداد ملی دوران حاضر است. دانشگاه آزاد اسلامی محصول ۴۰ سال تلاش مدیران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه غرب آسیا بی‌نظیر است، اظهار کرد: این دانشگاه ۳۰ هزار عضو هیأت علمی فعال دارد که با فناوری و تولید محصول آشنا هستند. ۶ میلیون فارغ‌التحصیل و یک میلیون دانشجویی که هدفمند این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند، از جمله دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشجویان این دانشگاه ترجیح داده‌اند در رشته‌ای درس بخوانند که مورد علاقه‌شان است، در حالی که دانشجویان دانشگاه‌های سراسری، رشته خود را بر اساس رتبه‌شان انتخاب می‌کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای استادانی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را تشکیل داده‌اند، یادآور شد: امروز و در این نمایشگاه در خدمت مسئولان هزار آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که نمی‌توانستند تجهیزات خود را به همراه بیاورند؛ اما فهرست تجهیزات خود را آورده‌اند تا بتوانند همکاری خود را گسترش دهند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی گفت: در رویداد ملی عصر امید هزار ایده، هزار شرکت فناور که محصول مسابقه بین ۸۶۰۰ شرکت که توسط واحدها انتخاب شده‌اند با ۳ هزار محتوا حضور دارند.

وی افزود: دانشگاه آزاد قصد دارد هرچه در اختیار دارد، برای کسب‌وکارها به خدمت بگیرد. در این راستا، هزار ایده که براساس نیازهای کشور شکل گرفته، امروز در اینجا حضور دارند، به علاوه اینکه هزار شرکت فناور و خلاق نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در پایان تصریح کرد: ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری با حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در رویداد «عصر امید» حضور دارند؛ چرا که دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در گام دوم خود، در مسیر توسعه کسب و کار و اشتغال زایی قدم بردارد.

به گزارش ایسنا، عصر امروز، “رویداد ملی عصر امید” با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس جدید جهاد دانشگاهی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. قالیباف و طهرانچی از غرفه‌ها بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردهای فناورانه و خلاقانه واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شدند.

همچنین در این رویداد، دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، رؤسای باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران و مسئولان دانشگاهی، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و کسب و کار، تولیدکنندگان و… نیز در مراسم افتتاحیه رویداد «عصر امید» حضور داشتند.

نمایشگاه اولین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» از امروز ۸ خرداد تا ۱۱ خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار