عطش صعود در البرز

دسته ها: اخبار

هفته نوزدهم لیگ برتر امروز با انجام سه بازی آغاز می‌شود؛ پیکان ـ گسترش فولاد در تهران، سایپا ـ استقلال در البرز و سپاهان ـ نفت در اصفهان. در این میان قضاوت دیدار سایپا و استقلال به عنوان یکی از پربیننده‌ترین بازی‌ها این هفته به عهده علیرضا فغانی، داور بین‌المللی کشورمان است که هفته گذشته فینال جام ملت‌های آسیا را قضاوت کرد.

هر دو تیم استقلال و سایپا که اتفاقات هفته گذشته را هم با پیروزی سپری کردند، برای بردن این بازی سرشاز از انگیزه هستند. استقلالی‌ها اگر سایپا را ببرند با دو تیم صدرنشین نفت و فولاد هم امتیاز می‌شوند. خود سایپا هم با پیروزی مقابل استقلال به یک امتیازی این تیم خواهد رسید. این یعنی یک جدال تمام‌عیار برای یک سه امتیاز حساس.

اگر تا همین دو فصل پیش بازی‌های سایپا با دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، حالا سایپایی‌ها کم‌کم دارند به میزبانی از دو تیم پرطرفدار تهرانی عادت می‌کنند. فصل گذشته اولین میزبانی آنها از سرخابی‌ها در هفته چهارم بود که سایپا توانست پرسپولیس علی دایی را با تک‌گل روزبه شاه علی دوست (یکی از شاگردان سابق علی دایی) شکست دهد. اما هفت هفته بعد که نوبت به حضور استقلالی در ورزشگاه انقلاب رسید، این بار آرش برهانی بود که با تک گل خود طعم شکست خانگی را به سایپایی‌ها چشاند. امروز برای سومین بار است که سایپا در البرز از سرخابی‌ها میزبانی می‌کند و البته دومین باری است که آنها در ورزشگاه انقلاب به مصاف استقلال می‌روند.

آخرین باخت سایپا در این ورزشگاه به هفته سیزدهم برمی‌گردد؛ یعنی پنج هفته پیش. با این حال نقطه ضعف بزرگ شاگردان مجید جلالی در این فصل از دست دادن امتیازات بازی‌های خانگی است. نارنجی‌پوشان در این فصل از 9 بازی خانگی فقط سه بازی را برده‌اند و در شش بازی خانگی دیگر فقط چهار امتیاز کسب کرده‌اند (دو باخت و چهار تساوی.)

البته مجید جلالی معتقد است جوان بودن تیمش در پرنوسان بودن نتایج این تیم در بازی‌های خانگی بی‌تاثیر نیست. او با بیان این‌که در تعطیلات نیم‌فصل هم چند بازیکن جوان دیگر را جایگزین نفرات جدا شده کرده است، گفت: باید زمان بگذرد تا ببینیم این جوانان می‌توانند جایگزین خوبی برای بازیکنان قبلی باشند یا خیر. اما در کل آن چیزی که از آنها دیده‌ام مرا امیدوار کرده است.

سرمربی سایپا درباره بازی امروز هم گفت: در لیگ بازی‌های متفاوتی پیش‌رو داریم، اما هیچ کدام آسان نیستند، بلکه درجه سختی‌شان با هم متفاوت است. جلالی با بیان این‌که بازی با استقلال یکی از آن بازی‌های دشوار است، افزود: بازیکنان من برای این بازی انگیزه خوبی دارند. خود من هم امیدوارم بتوانیم با انجام یک بازی خوب و منطقی، موفق به کسب نتیجه‌ شویم. در بازی رفت هم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم، اما متاسفانه نتیجه‌ را واگذار کردیم. هدف ما این است که در بازی چهارشنبه (امروز) هم خوب بازی کنیم و هم نتیجه‌ بگیریم.

امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال هم درخصوص دیدار امروز این تیم مقابل سایپای البرز گفت: بازی سختی را مقابل سایپا خواهیم داشت. تیم‌های جلالی همیشه یک فوتبال تاکتیکی انجام می‌دهند با توجه به این‌که میزبان این بازی نیز هستند تلاش می‌کنند تا سه امتیاز را از آن خود کنند. وی افزود: ما هم پس از پیروزی مقابل سپاهان از لحاظ روحی و روانی شرایط بسیار خوبی داریم و بچه‌ها مصمم هستند با کسب سه امتیاز این دیدار موقعیت خود را در جدول بهبود ببخشد. استقلال در بازی با سایپا میلاد فخرالدینی را به دلیل محرومیت و هرایرمگویان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. در ترکیب سایپا هم علی زینالی، مسعود ابراهیم‌زاده، علی قلی‌زاده و پویا نزهتی به دلیل مصدومیت غایب هستند.

جدال صدرنشینی

برنده شدن در مصاف تیم‌های پنجم و ششم جدول، در هفته‌ای که دو تیم مدعی سپاهان و نفت با یکدیگر روبرو می‌شوند برای هر و تیم استقلال و سایپا از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. امروز یکی از دو تیم سپاهان یا نفت امتیاز از دست می‌دهد، ضمن این‌که مساوی هم هر دو تیم را متضرر می‌کند. در این شرایط فرصت برای دیگر بالانشین فراهم است تا با سه امتیازی که از هفته نوزدهم به دست می‌آورند به وضع خود در کورس قهرمانی سر و سامان دهند.

شاگردان علیرضا منصوریان امروز فقط در صورت پیروزی بر سپاهان در اصفهان از بابت صدرنشینی آسوده خاطر خواهند بود. سپاهان هم فقط با پیروزی در این بازی می‌تواند به صدرنشینی امیدوار باشد اما برای فولاد شاید ایده‌آل‌ترین نتیجه تساوی باشد. شاگردان اسکوچیچ جمعه در شهرآورد اهواز به مصاف صنعتی خوزستان می‌روند و می‌توانند با سه امتیاز این بازی برای نخستین بار در این فصل به صدر جدول بروند.

برنامه هفته نوزدهم لیگ

چهارشنبه پانزدهم بهمن

پیکان ـ گسترش فولاد، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه شهدای شهر قدس (داور: بیژن حیدری) سایپا ـ استقلال، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه انقلاب البرز (داور: علیرضا فغانی) سپاهان ـ نفت، ساعت 16 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (داور: تورج حق وردی)

پنجشنبه شانزدهم بهمن

نفت مسجدسلیمان ـ صبا، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان راه‌آهن ـ ذوب‌آهن، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی تهران

جمعه هفدهم بهمن

پرسپولیس ـ ملوان، ساعت 17 و 5 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران صنعتی خوزستان ـ فولاد، ساعت 17 و 15 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز تراکتورسازی ـ پدیده، ساعت 16در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

اخبار