غیبت دانشجویان حاضر در پیاده‌روی اربعین موجه است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

غیبت دانشجویان حاضر در پیاده‌روی اربعین موجه است

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: غیبت دانشجویان حاضر در پباده‌روی اربعین در فاصله زمانی 11 تا 20 مهر موجه است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ بخشنامه‌ای جدید برای موجه شدن غیبت دانشجویان حاضر در پباده‌روی اربعین در فاصله زمانی 11 تا 20 مهر و همچنین برگزار نشدن هیچ آزمونی در این بازه زمانی خبر داد.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان همچون مراسم‌های ملی و میهنی دیگر در همایش عظیم اربعین نیز حضور گسترده دارند، افزود: طبق جلساتی که با شریعتی نیاسری معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتم به توافق‌هایی رسیدیم که به زودی بخشنامه آن جهت اجرا به همه دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم ابلاغ می‌شود.
هیچ دانشگاهی در ایام پیاده روی اربعین حق برگزاری آزمون ندارد

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه طبق سرفصل‌های وزارت علوم همه دانشجویان می‌توانند در برخی کلاس‌ها غیبت کنند، تصریح کرد: به دلیل اهمیت حمایت از زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی شده که در فاصله زمانی ۱۱ الی ۲۰ مهر هیچ دانشگاهی حق برگزاری آزمون ندارد و در صورت نیاز به اجرا موظف است آن آزمون را مجددا برگزار کند.

حسین میرزایی یادآور شد: دانشجویان تحت پوشش وزارت علوم که قصد حضور در همایش پیاده‌روی اربعین را دارند، نگران غیبت خود نباشند زیرا یکی از مهم‌ترین بند‌های این بخشنامه الزام موجه محسوب شدن غیبت دانشجویان حاضر در این مراسم معنوی از سوی همه دانشگاه‌هاست.

پیش از این نیز محمدرضا فراهانی مدیر کل فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت و فرهاد رهبر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌هایی جداگانه به دانشگاه‌ها و واحدهای تحت امر خود دستور داده بودند غیبت دانشجویان زائر اربعین موجه محسوب شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار