فرصت‌های شغلی در اختیار اتباع غیرمجاز/ دولت لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را ارائه کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فرصت‌های شغلی در اختیار اتباع غیرمجاز/ دولت لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را ارائه کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از وزارت کشور درخواست کرد لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را به مجلس ارائه کند و گفت: در حالی که جوانان کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند اتباع بیگانه غیرمجاز فرصت‌های شغلی را اشغال کرده‌اند.

جلیل مختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: در حالی که اغلب جوانان کشور با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و بیکاری مهمترین معضل فعلی کشور است برخی کارفرمایان متخلف فرصت های شغلی را در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار داده اند.

جلوگیری از ورود اتباع بیگانه و اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز باید یکی از سیاست‌های مهم دولت باشد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جلوگیری از ورود اتباع بیگانه و اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز باید یکی از سیاست‌های مهم دولت باشد، افزود: متاسفانه همچنان زیر سایه ضعف عملکرد دستگاه های مسئول شاهد بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز و فعالیت آنها در اغلب مشاغل کشور هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 120 قانون کار اتباع بیگانه به شرطی می توانند در ایران مشغول کار شوند که دارای روادید ورود با حق کار مشخص باشند و مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه پروانه کار دریافت کرده باشند این در حالی است که متاسفانه اتباع بیگانه غیرمجاز به راحتی وارد کشور شده و فرصت های شغلی به ویژه مشاغل ساختمانی را اشتغال می کنند.

وزارت تعاون با نظارت مستمر هر گونه فرصت شغلی ایجاد شده را برای هموطنان تضمین کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وزارت تعاون باید با نظارت مستمر هر گونه فرصت شغلی ایجاد شده را برای هموطنان تضمین کند و کارفرمایان متخلف را شناسایی و با آنها بر اساس قانون برخورد کند، تصریح کرد: دولت به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برنامه‌ریزی مناسب و منسجمی را برای مدیریت معضل بکارگیری اتباع غیرمجاز داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بکارگیری اتباع بیگانه غیرقانونی است، گفت: متاسفانه اتباع بیگانه به راحتی از مرزها عبور و وارد کشور می‌شوند و این نشانه این است که اراده قوی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی و اجرای قانون منع بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود و بکارگیری اتباع بیگانه نیازمند همکاری هماهنگ وزارت امور خارجه، وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: بی شک همکاری هماهنگ این وزارتخانه‌ها می تواند معضل ورود و بکارگیری اتباع بیگانه را حل کند.

وزارت کشور لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را به مجلس ارائه کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از وزارت کشور درخواست کرد لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را به مجلس ارائه کند و گفت: نمایندگان سال ها است از وزارت کشور درخواست ارائه این لایحه را به مجلس کردند اما تاکنون وزارت کشور همکاری مناسبی نداشته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار