مشکل حرارت بیش از حد Xperia Z4 و واکنش سونی برای حل مشکل این دستگاه

دسته ها: اخبار

دوماه قبل شاهد رونمایی از گوشی هوشمند جدید سونی با نام Z4 بودیم که اعلام شد به صورت انحصاری در ژاپن عرضه میشود .بعد از یک هفته از معرفی اکسپریا Z4 در ژاپن اپراتور مطرح ژاپنی NTT docomo اعلام عرضه این نسخه از تلفن هوشمند سونی را به عهده گرفت.سونی بعد از مدتی این گوشی هوشمند را از انحصار کشور ژاپن خارج و با نام جدید Xperia Z3+ وارد بازار جهانی کرد و حالا این شاهکار سونی با مشکلات جدیدی روبه رو شده که پردازنده های اسنپدراگون را می توان در این زمینه اولین مقصر دانست!

Z4 و یا همان Z3+  در این کشور و توسط اپراتور NTT docomo به بازار وارد شد. این دستگاه توسط دو اپراتور دیگر ژاپن روانه بازار خواهد شد.اما در کمتر از یک روز موج اعتراضات کاربران به داغی بیش از حد این دستگاه به اپراتور NTT docomo شروع شد.

اگر اخبار پردازنده های جدید شرکت کوالکام را دنبال کرده باشید متوجه میشوید که سری جدید پردازنده های اسنپدراگون810 این شرکت از قدرت فوق العاده بالایی برخوردار هستند و نتیجه این قدرت داغی بیش از حد پردازنده است حتی بعد از انتشار رسمی HTC M9 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 810 به بازار این مشکل همچنان تکرار می شود.

کاربران در انجمن های مختلف و شبکه های اجتماعی در مورد داغ شدن دستگاه صحبت کردند. ظاهرا سونی و تلاش هایش برای کنترل حرارت این پردازنده به خوبی کارساز نبوده و همچنان داغی اسنپ 810 ادامه دارد.

با ورود این دستگاه به کشورهای مختلف نظیر هنگ کنگ نگرانی ها برای مشکل این دستگاه  بیشتر میشود ولی سونی خیلی زود قول برطرف کردن این مشکل را به کاربران خود را داده است. سونی در بیانیه ای گفته که به دلیل مجهز بودن این دستگاه به پردازنده 64 بیتی قدرتمند و مجهز بودن به تکنولوژی های جدید دوربین داغی این دستگاه طی فعالیت های مختلف و در فصل گرما یک امر کاملا عادی ست و جای هیچ نگرانی نیست و طی یک بروزرسانی جدید این مشکل از طرف سونی برطرف خواهد شد.

منبع:Gsmarena/Xperiablog

اخبار