مصرف بنزین در اهواز 3.5 درصد افزایش یافت / آمادگی برای توزیع بنزین یورو چهار

دسته ها: اخبار

مصرف بنزین در اهواز 3.5 درصد افزایش یافت / آمادگی برای توزیع بنزین یورو چهار
در بهار امسال 262میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در حوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اهواز مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.5درصد افزایش نشان می دهد
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز گفت: در بهار امسال 262میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در حوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اهواز مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.5درصد افزایش نشان می دهد.

عبدالصاحب شمخانی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز بیان کرد: در این مدت 399میلیون لیتر نفت گاز(گازوییل) به مصرف رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.9درصد رشد داشته است.

وی مصرف نفت سفید در این مدت را یک میلیون و 953هزار لیتر عنوان کرد و افزود: مصرف این فراورده نیز حدود پنج درصد رشد افزایش داشته است.

*افزایش 3.5درصدی گاز CNG

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز گفت: در سه ماه نخست امسال 71میلیون متر مکعب گاز CNGدر مناطق و نواحی عملیاتی زیرپوشش این شرکت مصرف شده است که در مقایسه بامدت مشابه پارسال 3.5درصد رشد داشته است.

شمخانی افزود: در یک ماه اخیر همزمان با اصلاح قیمت فراورده های نفتی در کشور ، قیمت هر متر مکعب گاز CNG از شش هزار ریال در هرمتر مکعب به پنج هزار ریال کاهش یافت.

* تک نرخی شدن بنزین سوپر/ هر لیتر 12هزار ریال

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز گفت: بنزین سوپر در همه جایگاه ها به صورت تک نرخی به قیمت لیتری 12هزار ریال عرضه می شود.

وی گفت: کارت هایی که در آن ذخیره بنزین هفت هزار ریالی وجود دارد نیز بنزین سوپر هر لیتر 12هزار ریال عرضه می شود لذا به شهروندانی که ذخیره سوخت هفت هزار ریالی در کارت های خود دارند توصیه می شود برای حفظ حقوق خود ، برای دریافت بنزین سوپر از کارت های جایگاه داران استفاده کنند.

* آمادگی برای توزیع بنزین یورو چهار

شمخانی از آمادگی این شرکت برای توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار خبر داد و افزود: هم اکنون در حال تست نهایی توزیع بنزین یورو چهار هستیم که به محض شروع به کار واحد جدید بنزین سازی پالایشگاه آبادان ، توزیع بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز شروع می شود.

وی با بیان اینکه توزیع نفت گاز یورو چهار از چند ماه پیش در محدوده کلانشهر اهواز شروع شده است افزود: نفت گاز یورو چهار از پالایشگاه اراک و با تانکر تامین می شود.

* تخصیص سهمیه نفت گاز با اجرای طرح پیمایش از اول مردادماه امسال

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز از اجرای طرح پیمایش مسافت کامیون ها و خودروهای سنگین ترابری و مسافری بر اساس کارکرد انجام شده از اول مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: سهمیه نفت گاز خودروهای سنگین بر اساس پیمایش و کارکرد واقعی آنان در کارت های سوخت شارژ می شود.

وی گفت: این طرح بر اساس تفاهم نامه فی مابین وزارتخانه های نفت ، راه و شهرسازی و سازمان پایانه ها اجرا می شود و بر این اساس این طرح با نصب GPS بر روی کامیون ها و تریلرها تا سال 1395 کامل خواهد شد.

شمخانی افزود: با نصب دستگاه GPS و محاسبه کارکرد انجام شده سهمیه واقعی نفت گاز به خودروهای سنگین ، اتوبوس ها و مینی بوس ها در کارت های هوشمند سوخت تخصیص می یابد و از قاچاق این فراورده و توزیع خارج از شبکه آن جلوگیری می شود.

*تامین فراورده های سوختی پنج استان توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز

شمخانی از بسیج همه امکانات این شرکت در یک ماه اخیر برای تامین فراورده های سوختی استان های قم ، ایلام ، همدان ، بخشی از کرمانشاه وکردستان با تانکرهای نفتکش خبر داد.

وی علت اجرای طرح تامین فراورده های نفتی استان های یاد شده را ، انجام تعمیرات روی خطوط انتقال فراورده های نفتی عنوان و پیش بینی کرد تا یک ماه آینده با اتمام عملیات تعمیرات خطوط ، تامین فراورده های سوختی با تانکرهای نفتکش ادامه داشته باشد.

وی اجرای این طرح را سنگین و هزینه بر عنوان کرد و افزود: سوخت مورد نیاز این استان ها از انبار نفت نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز و از تولیدات پالایشگاه نفت آبادان تامین می شود.

* ساخت 15جایگاه جدید سوخت در دست انجام است

شمخانی در این نشست خبری گفت: هم اکنون 15جایگاه جدید در محدوده عملیاتی این شرکت در دست ساخت است که با اتمام ساخت آنان ، شمار جایگاه های سوخت به 192 جایگاه خواهد رسید.

وی گفت: از این پس تقاضای احداث جایگاه سوخت توسط افراد حقیقی ممنوع بوده و این کار توسط افراد حقوقی و با تاسیس شرکت امکان پذیر خواهد بود.

شمخانی افزود: هم اکنون شمار جایگاه های ممتاز در محدوده این شرکت از 14جایگاه در سال گذشته به 38جایگاه رسیده است.

در استان خوزستان دو شرکت ملی پخش فراورده های نفتی آبادان و اهواز فعال است.

شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز راهبری و توزیع فراورده های سوختی در مناطق شمال ، شرق ، شمال شرق ، جنوب شرق و مرکز استان خوزستان را با پوشش بیش از 90درصد جمعیت برعهده دارد.

اخبار