مصوبات کارگروه اشتغال در آبادان جدی گرفته نمی شود/ تذکر به وزرا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مصوبات کارگروه اشتغال در آبادان جدی گرفته نمی شود/ تذکر به وزرا

نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات کارگروه اشتغال در این شهرستان از سوی اعضای کارگروه جدی گرفته نمی شود. تذکرات لازم به وزرای مربوطه داده خواهد شد.

جلیل مختار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تشکیل جلسه کمیته اشتغال شهرستان آبادان با دو محوریت اصلی اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در روستاها عنوان کرد: پرونده هایی که برای تصویب در این کمیته ارسال می شوند، شاخص ها و مولف های قابل تصویب را ندارند، تذکر لازم در این زمینه به مدیران مربوطه داده شده و به طور حتم تذکر لازم در این خصوص از سوی مجلس شورای اسلامی نیز به وزرای مربوطه داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این کمیته یک فرصت بسیار خوب برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، اظهار کرد: متاسفانه از یک صد و ۳۸ پرونده ارائه شده در کمیته اشتغال شهرستان، تنها پرونده های اندکی قابلیت تصویب دارند؛ این مسئله نیز به این دلیل است که کارگروه های فعال در کمیته اشتغال، فعالیت های لازم در این حوزه را به صورت غیر کارشناسی دنبال می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته جاری به وزرای مربوطه همچون؛ جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت تذکرات لازم را ارائه می کنم، زیرا آن طور که باید و شاید شاخص های موجود رعایت نشده است. از مدیر کل کار، تعاون و رفاه استان نیز برای حضور در آبادان و بررسی و پیگیری موضوع دعوت شده است.

مختار با اشاره به اینکه سایر شهرستان های استان در اجرای مصوبات این کمیته موفق تر عمل کرده اند، اظهار کرد: در این باره با هیچ فردی تسامح نخواهیم داشت و در همین راستا به تمامی مسئولان دست اندر کار در این کمیته تذکر جدی داده شده است.

وی در خصوص فاز دو پالایشگاه آبادان نیز گفت: در مورد به کارگیری نیروهای بومی تذکر جدی به وزارت نفت داده شده ،باز هم تذکرات لازم به این وزارت خانه داده خواهد شد. وزیر نفت در بحث به کارگیری نیروهای بومی بخشنامه ای را صادر کرده و حتی دستور العمل و اعمال ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه، از سوی مسئولان وزارت نفت به صورت بخشنامه، برای مسئولان ذیربط صادر شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ای که سه هفته پیش با رئیس اداره کار آبادان و در حضور نماینده فاز دو پالایشگاه برگزار شد، اظهار کرد: طبق اطلاعات ارائه شده در آن جلسه، تاکنون حدود ۷۹۲ نیرو در فاز دوم به کار گرفته شده که برای راستی آزمایی این موضوع کارگروهی در حال بررسی است.

مختار تصریح کرد: آبادان به عنوان یک منطقه مرزی برای ارتقاء و امنیت اجتماعی نیاز به ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانانش دارد و این را مسئولان از سوی مسئولان باید جدی گرفته شود تا بتوانیم امنیت را در مرزهایمان پایدار کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار