معاون رئيس ‌جمهوري: ۳۰ هزار نيرو جذب دستگاه ‌هاي دولتي كشور مي ‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون رئيس ‌جمهوري: ۳۰ هزار نيرو جذب دستگاه ‌هاي دولتي كشور مي ‌شوند

معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: امسال و با برگزاري ۲ آزمون استخدامي ۳۰ هزار نيروي جديد جذب سازمان‌ها و نهادهاي دولتي در سراسر كشور خواهند شد.

جمشيد انصاري در آيين افتتاح چند طرح عمراني و اقتصادي به مناسبت آغاز هفته دولت در كهگيلويه و بويراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين تعداد نيروي جديد طي ۲ مرحله برگزاري آزمون عمومي استخدامي جذب خواهند شد.
وي بيان كرد: در آزمون نخست كه فردا /سوم شهريور/ برگزار مي شود حدود ١٢ هزار نفر جذب خواهند شد.
انصاري عنوان كرد: يك آزمون ديگر نيز در پاييز امسال برگزار خواهد شد كه در آن حدود ١٤ هزار نفر ديگر جذب دستگاه هاي اجرايي دولتي خواهند شد و علاوه بر اين ها بعضي از دستگاه هاي اجرايي نيز مجوز هاي استخدامي دريافت كرده اند مانند وزارت نفت و برخي دستگاه هاي ديگر كه حدود ٤٠٠٠ نفر نيز از اين طريق با آزمونهاي اختصاصي جذب خواهند شد .
معاون رئيس‌ جمهوري و رئيس سازمان امور اداري و استخدامي كشور همچنين گفت: بر اساس برآوردهاي انجام‌ شده جمعيت فعال كشور هم ‌اينك حدود ۲۶ ميليون نفر است كه ارزيابي‌ها نشان مي‌دهد حدود ١٢/٥ درصد از جمعيت فعال كشور معادل سه ميليون و دويست هزار تن از آنها بيكار هستند.
وي يادآور شد: نزديك ۱۵ درصد افراد شاغل در كشور در دستگاه‌ هاي دولتي و بخش عمومي شاغل هستند و حدود ۸۵ درصد نيروي كار كشور در بخش‌ هاي ديگر اقتصادي فعالند.
معاون رئيس‌جمهوري، با بيان اينكه هدف‌گذاري اصلي دولت تحقق ۹۵۰ هزار فرصت شغلي در طول هرسال برنامه ششم توسعه است گفت: راهبرد مهم در اين راستا جلوگيري از افزايش تعداد بيكاران در كشور است.
وي رفع معضل بيكاري و موضوع اشتغال را از مسائل اساسي كشور و دغدغه جدي دولت و شخص رئيس‌ جمهور دانست و گفت: عزم راسخ براي تحقق اين مهم در دولت دوازدهم و در ميان همه اركان نظام به وجود آمده است.
انصاري ابراز داشت: طرح كارورزي با نام ‌نويسي از دانش ‌آموختگان دانشگاهي شروع شده و با توجه به اين كه اجراي آن در سال گذشته در سه استان به‌ صورت آزمونه ( پايلوت) انجام شده و نتايج موفقي داشته است اجراي كشوري آن را با مسوليت وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي يكي از راهبردهاي مهم دولت براي كاهش معضل بيكاري دانست .
وي گفت: طرح افزايش مهارت نيروي كار كشور ، فعال كردن بنگاه‌هاي اقتصادي در جارچوب طرح رونق توليد در قالب برنامه اقتصاد مقاومتي و از طريق ستادهاي تسهيل و رفع موانع توليد در استان ها و همچنين حمايت جدي از بخش خصوصي و فعالان اقتصادي از طريق تامين منابع مالي مورد نياز از ديگر راهبردهاي مهم دولت براي جلوگيري از افزايش نرخ بيكاري در كشور است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار