ملکه اقیانوس آرام

دسته ها: اخبار

از نکات جالب درباره زندگی ساندرا این است که وی دو بار ازدواج کرده و هردو همسر او پلیس های ارشد مبارزه با مواد مخدر بوده اند که بعدها توسط نوچه های ساندرا کشته شدند.

ساندرا خود به تنهایی یک گروه بزرگ قاچاق مواد مخدر به نام «تیجوانا» را رهبری می کرد و گفته می شود به عنوان سرکرده ای بی رحم و جانی مسئول چند فقره قتل نیز بوده است.

علاوه بر این، پلیس مکزیک در سال 1997 وی را مسئول قتل عام یک خانواده 12 نفره در منطقه ای خارج از ایالت کالیفرنیا دانسته و کارآزموده ترین نیروهایش را برای یافتن این زن جنایتکار بسیج کرد. براساس گزارش پلیس، یکی از اعضای این خانواده دلال مواد مخدر بوده و برای مدتی مبلغ قابل توجهی به گروه تیجوانا بدهکار بوده است.

ساندرا پس از ارتکاب جنایت های بزرگ، نام خود را بر سر زبان ها انداخته و گروهش را به یکی از بی رحم ترین و قدرتمندترین گروه های مواد مخدر مکزیک تبدیل و با بسیاری از کشورهای جنوبی و مرکزی آمریکا ارتباط برقرار کرد.

گرچه ساندرا در هیچ یک از موارد ردپایی از خود برجا نگذاشت اما در سال2002 در پی گروگانگیری پسر نوجوانش مجبور شد با پلیس تماس بگیرد و از آنها درخواست کمک کند. گرچه سرانجام وی فرزند خود را پس گرفت اما پلیس به او مشکوک شد و پس از تحقیق و بررسی دریافت که مادر فرد ربوده شده؛ ساندرا آویلا، قاچاقچی بزرگ مواد مخدر است. در نهایت در عملیات سری پلیس ساندرا در سال 2007 در آمریکا به جرم انتقال 10 تن کوکائین از کلمبیا به مکزیک بازداشت شد. ارزش این محموله بیش از 80 میلیون دلار برآورد شده است. وی علاوه بر این در دادگاه به جرم میلیاردها دلار پولشویی نیز محکوم شناخته شد.

یکی از نکات جالب درباره شخصیت ساندرا این است که وی در کنار بی رحمی و خشونت، در کار بسیار خونسرد و شیفته زیبایی است این ویژگی در او به حدی شدید است که قبل از حضور در دادگاه از ماموران خواست اجازه دهند اندکی آرایش کند تا هنگام حضور مقابل دوربین ها آراسته باشد. این علاقه به حدی است که وی در دوران زندان پس از درخواست و اصرار فراوان، زندانبان را راضی کرد که به او اجازه تزریق بوتاکس از پشت میله های زندان را بدهد. گرچه این کار عاقبت خوشی نداشت و در پی آن زندانبان و پزشک برای مشارکت در این کار غیرقانونی از کار برکنار شدند.

ساندرا پس از گذراندن چند سال در زندان ال پاسو ـ ایالت تگزاس آمریکا ـ در سال 2013 به مکزیک فرستاده شد تا بقیه دوران محکومت و حبس را در کشور خود سپری کند.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

اخبار