مکاتبه برای احتساب سختی کار معلمان عشایر

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مکاتبه برای احتساب سختی کار معلمان عشایر

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 6100 مدرسه عشایری در کشور و تحصیل 181 هزار و 125 دانش‌آموز در این مدارس خبر داد.
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده در افتتاحیه اردوی دانش‌آموزان دختر عشایر که در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش عشایر 6100 مدرسه و 12 هزار و 105 کلاس درس دارد که در این مدارس 181 هزار و 125 دانش‌آموز تحصیل و 16 هزار و 968 نفر نیروی انسانی فعالیت می‌کنند.
وی افزود: دانش‌آموزان عشایر در فضاهای آموزشی متعدد شامل چادر، کانکس، ساختمان و متاسفانه کپر تحصیل می‌کنند.
حکیم‌زاده با اشاره به اینکه 537 دانش‌آموز دختر از تمام مقاطع تحصیلی 44 مربی و 22 همراه مربی در اردوی دانش‌آموزان دختر عشایر کشور حضور دارند، تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد اردوی دانش‌آموزان عشایر این است که در برگزاری این اردو تمام معاونت‌ها و سازمان‌ها با ما همکاری می‌کنند و دانش‌آموزان از تمام استان‌ها و مقاطع تحصیلی در این اردو حضور دارند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایر با نام محمدبهمن بیگی گره خورده است، گفت: او تلاش کرد بدون تغییر سبک زندگی عشایر آموزش را به میان آن‌ها ببرد، ماهم این رویکرد را پیگیری می‌کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم در قالب یک طرح فرهنگی مدالی را به نام محمد بهمن بیگی طراحی کنیم و هرساله به عنوان نماد افتخار به دانش‌آموزان و مسئولانی که در آموزش و پرورش عشایر زحمت می‌کشند، تقدیم کنیم.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه 137 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش عشایر در نظر گرفته شده است، یادآور شد: هماهنگی‌هایی با رئیس فراکسیون عشایر انجام داده‌ایم تا بتوانیم اعتبارات بیشتری جذب کنیم.
حکیم‌زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه معلمان عشایر قسمت زیادی از سال را در حال کوچ هستند از وزیر آموزش و پروش خواستار هستیم که سختی کار آن‌ها در نظر گرفته شود، برای این موضوع نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار