نامه نمایندگان مجلس به رهبری درباره اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

نامه نمایندگان مجلس به رهبری درباره اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از ارسال نامه‌ای در حمایت از فرزندان ایثارگران به منظور اجرای قانون کسر خدمت سربازی به مقام معظم رهبری خبر داد.
امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه بر اساس قانون، استفاده از کسر خدمت سربازی حق ایثارگران بوده و این افراد باید متناسب با مدت زمانی که در جبهه حضور داشتند از این خدمات بهره‌مند شوند گفت: متاسفانه به تازگی ستاد کل نیروهای مسلح با استناد به مواردی غیرقابل‌قبول فارغ از اینکه به اقدامات ارزشمند ایثارگران توجه کرده، در مسیر بهره‌مندی آنها از این خدمات مانع ایجاد می‌کنند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها با کسر خدمت فرزندان ایثارگران مخالف بوده و معتقدند این میزان کسری تنها باید به صورت هفت روز در ماه لحاظ شود، این در حالی است که ما هم در گذشته در این مورد مصوباتی داشته ایم و هم در برنامه ششم توسعه بر این مهم تاکید شده است، با این حال در شرایط کنونی این قانون اجرا نمی‌شود که این کم‌لطفی قابل‌قبول نیست.
خجسته یادآورشد: به دنبال عدم‌تعیین‌تکلیف در مورد این قانون، خیل عظیمی از فرزندان ایثارگران بلاتکلیف باقی مانده‌اند، بنابراین لازم است به سرعت در این مورد تصمیم‌گیری شده، تا دین خود را نسبت به جامعه ایثارگران کشور ادا کنیم.
نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: این موضوع بارها در فراکسیون ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفته اما در نهایت شخصا به این نتیجه رسیدم که نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری بنویسم، ضمن‌اینکه قرار است، بعد از این به همراه سایر نمایندگان نامه‌ای را امضا کرده و خدمت مقام معظم رهبری بفرستیم که با توجه به حساسیتی که در مورد وضعیت ایثارگران دارند، در این مورد دستور فرمایند.
وی با اشاره به اینکه ایثارگران برای استفاده از سایر خدمات حتی در حوزه بهداشت و درمان نیز با مشکلات متعددی مواجه هستند تاکید کرد: ما در تلاش هستیم حداقل در مورد کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر اقدام موثری انجام دهیم، چراکه تعلل در اجرای این قانون، نارضایتی جامعه ایثارگران را به همراه خواهد داشت.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خاطرنشان کرد: این جای تعجب دارد که بر اساس قانون می‌توان خرید خدمت داشت اما ایثارگران نباید از کسر خدمت سربازی استفاده کنند و در این مورد تنها می‌توان این‌طور نتیجه گرفت، هر فردی که در این خصوص برنامه‌ریزی کرده، قصد خدمت به ایثارگران را نداشته است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار