هفت دلیل برای تاخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای هفت دلیل برای تاخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری عنوان کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سال تحصیلی در حالی تا چند روز دیگر آغاز می‌شود که هنوز خبری از برگزیدگان آزمون استخدامی آموزگاری و استثنایی نیست.

این در حالی است که قرار بود برگزیدگان این آزمون از ابتدای مهر در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

با این وجود وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه شماره ۹ خود، ضمن عذرخواهی از تأخیر در اعلام نتایج، هفت دلیل را برای این تأخیر عنوان کرده و همچنان مدعی است برگزیدگان را تا روزهای آینده اعلام کرده و آنان حتماً در کلاس‌های درس از ابتدای مهر حضور خواهند یافت.

این اطلاعیه بدین شرح است: ضمن عذرخواهی بابت تأخیر در اعلام نتایج از همه داوطلبین عزیز، به اطلاع می‌رساند وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله پس از پایان روند ارزیابی تکمیلی، مراحل کنترل، بررسی و پردازش نمرات داوطلبان گرامی را آغاز کرده اما با توجه به رعایت ملاحظات و مسائلی از قبیل:

۱. بررسی وضعیت غایبین موجه در فرایند ارزیابی و حضور مجدد ایشان و درج دوگانه غیبت و نمره برای ایشان

۲. جوابیه‌های کمیسیون پزشکی و الزام بررسی صلاحیت ایشان

۳. انتخاب و پرداز دو شغل محل جهت اعلام نتایج

۴. وجود سهمیه‌های متفاوتی از قبیل سهمیه ۵ و ۲۵ درصد ایثارگران، ۳ درصد معلولین و پردازش آن‌ها به تفکیک هر شغل محل و همچنین وجود سهمیه بومی و سهمیه‌های مختلف در هر شغل محل

۵. قانون جوانی جمعیت و لزوم اعمال آن

۶. دقت در انتخاب شغل محل در دو استان مختلف و لزوم پردازش اطلاعات و رقابت داوطلبان در هر دو استان

۷. پردازش چهار نمره مجزا برای داوطلبان با رعایت تمام موارد و سهمیه‌های فوق و بررسی نمرات حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی به تفکیک آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی محاسبه و کسب حد نصاب هر یک از حیطه‌ها و همچنین محاسبه کف نمره کل آزمون مطابق دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری و با توجه به حساسیت و پیچیدگی محاسبه‌های موجود، پردازش و کنترل نمره‌های فوق به دقت و گاهی به صورت دستی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که این امر سبب طولانی شدن کنترل و پردازش اطلاعت گردیده و در نهایت زمان بیشتری را در جمع بندی و اعلام نتایج به خود اختصاص داده است.

بنابراین با توجه به موارد مطرح شده و روبه پایان موارد فوق که بخشی از آن در آزمون‌های قبلی طبیعی بوده و بخشی دیگر به دلایل فرصت انتخاب دو شغل محل، تولید نمرات چندگانه، ایجاد فرصت ارزیابی غایبین موجه و عدم تطبیق دو شغل محل با انتخاب نوع سهیمه های متفاوت افزوده شد، تمام همت وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بر این است تا ضمن پردازش دقیق و کنترل تمام جزئیات جهت رعایت و عدم تضییع حقوق داوطلبان گرامی، نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ را در اسرع وقت، نهایتاً اوایل هفته جاری، منتشر کرده تا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در کلاس‌های درس نیز سازماندهی شوند.

خبرگزاری مهر در تلاش است تا روزهای آینده روند اعلام برگزیدگان و چگونگی استفاده از آنان برای حضور در کلاس‌های درس را در گزارش‌هایی به اطلاع مخاطبان خود برساند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار