وزارت بهداشت نیازمند جذب ۷۹ هزار پرستار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: برای رسیدن به استانداردها نیازمند جذب ۷۹ هزار پرستار دیگر هستیم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه برگزاری میز ارتباطات مردمی گفت: هم اینک ۲۰۰ هزار نفر در قالب گروه پرستاری شامل پرستار اتاق عمل، هوش بری، فوریت‌ها و کمک پرستار در بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی کشور خدمت رسانی می‌کنند که برای رسیدن به استاندارد‌ها نیازمند جذب ۷۹ هزار پرستار دیگر هستیم.

عباس عبادی گفت: برای جذب پرستاران مورد نیاز رسیدن به سرانه تخت باید ابتدا به افزایش جذب دانشجو در رشته‌های پرستاری سپس افزایش جذب دانش آموختگان این رشته‌ها تلاش شود.

او گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۲ نوبت جذب نیرو شده است. سال ۹۸ با برگزاری آزمون، ۵۵ هزار نیرو جذب شد که ۴۰ درصد از آن‌ها کادر پرستاری بودند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پارسال با توجه به ابلاغ قانون تبدیل وضعیت کارکنان مشمول ایثارگر از این طریق ۶۷ هزار نفر جذب وزارت بهداشت شدند که ۲۷ هزار نفر از این تعداد پرستار هستند.

عبادی گفت: هر ساله ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های زیر پوشش این وزارتخانه بازنشسته می‌شوند که باید افرادی جایگزین آن‌ها شوند.
او از برگزاری آزمونی برای جذب ۳۰ هزار نیرو خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی کارکنان دولت را پیگیری می‌کند که با ابلاغ این مصوبه همه کارکنان شرکتی و قراردادی و … جذب می‌شوند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: اصلاح ساختار در ۲ حوزه ستاد وزارتخانه، توسعه ساختار معاونت پرستاری و تسری دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار است. این موضوع نیازمند تصویب در سازمان‌های فرا وزارتی نظیر سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار