پاسخ معاون رییس‌جمهور به موضوع تغییرات در بحث “فوق‌العاده آب‌وهوا” در حقوق کارکنان دولت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پاسخ معاون رییس‌جمهور به موضوع تغییرات در بحث

معاون رییس جمهور در خصوص بحث فوق العاده آب و هوا در حقوق کارکنان دولت گفت: با تغییرات اقلیمی که در سطح منطقه وجود داشته و برخی شرایط مانند ریزگردها که در استان های جنوب غربی کشور اتفاق افتاده است، حتما باید این جداول مورد مطالعه و بازنگری قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، جمشید انصاری امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان گزارش های خوبی از برنامه ها و اقدامات استان ارائه شد و با ابلاغ مرحله دوم اصلاحات نظام اداری، برنامه های بهتری هم پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: جداول بحث فوق العاده بدی آب و هوا هر چند سال، یک بار مورد تجدید نظر قرار می گیرد. با تغییرات اقلیمی که در سطح منطقه وجود داشته و برخی شرایط مانند ریزگردها که در استان های جنوب غربی کشور شاهد بودیم، حتما باید این جداول مورد مطالعه و بازنگری قرار بگیرند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: مسئولیت مطالعات اولیه این جداول با سازمان هواشناسی است و سازمان ما و برنامه بودجه متناسب با درجه بندی جدید آن‌ها تصمیم گیری می کنند. در حال حاضر منتظر گزارش سازمان هواشناسی هستیم و حتما سازمان ما و سازمان برنامه و بودجه موضوع را برای اعمال تغییرات لازم متناسب با شرایط جدید استان ها در دولت مطرح خواهند کرد.

انصاری در خصوص مساله مهاجرت نیروها از استان خوزستان عنوان کرد: در این زمینه باید منتظر پیشنهادات استان باشیم، چون این مساله مساله ای است که استان از جزییات مشکلات اطلاع بیشتری دارد. در این زمینه با جلساتی که برگزار می کنیم، به جمع بندی هایی می رسیم که به ماندگاری نیروی انسانی دولتی و بخش خصوصی در استان کمک شود.

وی در خصوص استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت عنوان کرد: این موضوع را باید از طریق وزارت نفت پیگیری کرد. به هر حال یک زمانی دانشجویانی که در دانشکده نفت درس می خواندند متعهد به خدمت می شدند و تبعا متناسب با تعهد خدمتشان نیز وزارت نفت عمل می کرد اما اکنون دانشگاه به دلیل اینکه رشته های مشابه آن در بسیاری از دانشگاه های کشور شکل گرفته، دانشجویانش متعهد به خدمت نیستند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: دولت متناسب با خروجی نیروی انسانی، برنامه استخدام تنظیم می کند و چون دولت مانند یک واحد تولیدی نیست که خط تولید خود را اضافه کند که نیازمند افراد جدید باشد، متناسب با خروجی نیروی انسانی، برای جایگزینی آن ها استخدام انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: معمولا در سال حدود 30 تا 40 هزار نفر در مجموع دستگاه های دولتی استخدام داریم که در دو مرحله و فقط از طریق آزمون استخدام می شوند. یعنی هرکس بخواهد وارد دولت شود حتما باید در آزمون های استخدامی شرکت کند و موفقیت لازم را در آزمون ها به دست آورد و پس از طی مراحل گزینش، به استخدام دولت درآید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار