پرداخت60 میلیارد ریال به سه هزار و 300 دانشجوی متقاضی وام ویژه دکتری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت60 میلیارد ریال به سه هزار و 300 دانشجوی متقاضی وام ویژه دکتری

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پرداخت بیش از 60 میلیارد ریال وام تحصیلی ویژه به سه هزار و 356 نفر دانشجوی دکتری که پرونده آنها توسط دانشگاه های مربوطه تأیید و به صندوق رفاه ارسال شده است برای سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، عباس قنبری افزود: به محض ارسال فهرست تایید شده دانشجویان متقاضی دکتری توسط دانشگاه ها، صندوق رفاه دانشجویان آمادگی پرداخت وام تحصیلی ویژه دکتری را در حداقل زمان ممکن و در کمتر از 15 روز برای واریز دارد و امروز اولین پرداختی توسط صندوق رفاه دانشجویان انجام شد.
وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان برای مراعات شرایط آن دسته از دانشجویانی که نمی توانند از شرایط وام ویژه دکتری بانک توسعه تعاون استفاده کنند تسهیلاتی را ایجاد کرده که ماهانه 6 میلیون ریال وام تحصیلی ویژه دانشجویان دکتری دریافت کنند.
به گفته وی، این وام هر سه ماه یکبار به ازای هر دانشجو یک میلیون و 800 هزار تومان پرداخت می شود.
قنبری تصریح کرد: ثبت نام وام ویژه دکتری از 13 خردادماه شروع شده و قرار بود تا 15 تیرماه به پایان برسد ولی با توجه به استقبال گسترده دانشجویان و تقاضای دانشگاه ها و به منظور پوشش حداکثری متقاضیان، این مهلت تا 25 تیرماه تمدید شد.
وی به جلسات هماهنگی صندوق رفاه دانشجویان با بانک توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: با هماهنگی که با بانک توسعه تعاون به عمل آمده تعدادی فهرست دانشجویان متقاضی نیز برای آنان ارسال شده که در حال تکمیل پرونده برای پرداخت است.
قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان به استقبال خوب دانشجویان دکتری از این طرح اشاره کرد و افزود: تاکنون افزون بر 15 هزار و 500 نفر در سامانه صندوق برای دریافت وام ویژه دکتری ثبت نام کرده اند.

** نخستین کلاس‌های آنلاین مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برگزار می‌شود
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان اولین کلاس‌های آنلاین خود را در سه موضوع «جریان شناسی سیاسی»، «خلاقیت» و «نویسندگی خلاق» برگزار می‌کند و مخاطبان می توانند از هفته اول مردادماه در این کلاس‌ها به صورت برخط شرکت کنند.
اطلاعات بیشتر درباره این کلاس‌ها به زودی از سوی مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، اعلام خواهد شد.

** آغاز ثبت نام دوره های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی از فردا (دوم مردادماه)
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام برای پذیرش در دوره کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی دانشگاه جامع علمی کاربردی از فردا آغاز می شود.
حسین توکلی افزود: ثبت نام برای پذیرش در دوره کاردانی حرفه ای و دوره کاردانی فنی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی (مهرماه ۹۶) از طریق سایت سازمان سنجش از روز دوشنبه دوم مردادماه آغاز می شود و دوشنبه نهم مردادماه پایان می پذیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار