پیام های اعتراضی دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مهندسی به وزیر علوم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیام های اعتراضی دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مهندسی به وزیر علوم

دانشجویان رشته‌های مهندسی کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌های کشور با ورود دسته جمعی به صفحه شخصی وزیر علوم در اینستاگرام اعتراض خود را به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی کشور اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان رشته‌های مهندسی مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌های کشور در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی، با ورود دسته جمعی به صفحه شخصی منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال کامنت «ظلم به کارشناسان ناپیوسته ممنوع» اعتراض خود را اعلام کردند.

این دانشجویان در کامنت های خود آورده اند، «جناب وزیر گوش جوانان از شعارهای بی پاسخ پر شده است جواب نامه ارسالی به وزارت متبوعتان که ۷ ماه بی پاسخ مانده را بدهید».

این دانشجویان همچنین برای رسیدگی به اعتراض خود روز گذشته مقابل وزارت علوم تجمع کرده و خواستار پاسخگویی به نامه های خود بودند.

به گزارش مهر، طبق مصوبه ششم آبان سال گذشته در تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی کشور، قانونی وضع شده که حقوق و امتیازاتی که مهندسان داشتند را از آن‌ها سلب می‌کند.

براساس این مصوبه، دانشجویانی که کارشناسی ناپیوسته خوانده اند، با دارندگان کارشناسی پیوسته امتیازات متفاوتی خواهند داشت؛ یعنی دانش آموزانی که از دبیرستان وارد دانشگاه شده اند، امتیازات خاص خودشان را دارند و هنرستانی و کاردانشی‌ها تمام امتیازات شان حذف شده است.

به گفتته دانشجویان معترض، تاکنون چند نامه خطاب به وزیر علوم و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشته شده که تاکنون جوابی به این نامه ها داده نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار