کارت آزمون کاردانی فنی حرفه‌ای منتشر شد/ اعلام شرایط بدون آزمونها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارت ورود به جلسه رشته های با آزمون دوره های کاردانی فنی و حرفه‌ای منتشر شد و داوطلبان رشته های بدون آزمون این دوره ها می توانند از فردا اول شهریور نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ در ۵ کدرشته امتحانی با آزمون شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، حسابداری و تربیت بدنی برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه برای آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.

در ۳۰ کدرشته‌ شامل الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، معماری، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، گرافیک، نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، صنایع غذایی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی آزمون برگزار نخواهد شد.

پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد و داوطلبان این رشته ها می توانند از فردا سه شنبه ۱ شهریور ماه تا روز جمعه ۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبانی‌که در مرحله اول (۱۴ تا ۲۶ تیر ماه سال ۱۴۰۱) اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله می‌توانند با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و تغییرات آن نسبت به «ویرایش فهرست انتخاب رشته‌محل‌ها» و «اطلاعات ثبت‌نامی» خود اقدام کنند.

داوطلبانی‌که در مرحله اول (۱۴ تا ۲۶ تیر ماه سال ۱۴۰۱) اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند در این مرحله صرفاً مجاز به ثبت‌نام در مجموعه‌های ثبت‌نامی دارای شیوه پذیرش «صرفاً براساس سوابق تحصیلی(معدل کل دیپلم)» هستند.

در این مرحله امکان ثبت‌نام (جدید) در مجموعه‌های ثبت‌نامی با شیوه پذیرش «باآزمون» وجود ندارد.

همچنین جداول اصلاحات و رشته محل های جدید مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار