کمبود 7 هزار و 200 معلم در خوزستان/لزوم اختصاص 342 هزار ساعت حق التدریس هفتگی به خوزستان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود 7 هزار و 200 معلم در خوزستان/لزوم اختصاص 342 هزار ساعت حق التدریس هفتگی به خوزستان

دبیر کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان از لزوم اختصاص 342 هزار ساعت حق التدریس هفتگی به آموزش و پرورش خوزستان، افزایش 26 هزار نفری جمعیت دانش آموزی استان و بازنشستگی 2 هزار و 800 فرهنگی خوزستان در سال 97 خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، خلیل ناصری صبح امروز شنبه 6 مردادماه 97 در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه آموزش و پرورش خوزستان با داشتن بیش از 1 میلیون دانش آموز در رتبه سوم کشور از لحاظ جمعیت دانش آموزی قرار دارد، اظهار کرد: تعداد 65 هزار و 366 معلم در خوزستان وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان استان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به کمبود 7 هزار و 200 معلم در خوزستان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 1 هزار و 933 فرهنگی بازنشسته شدند. همچنین در سال جاری 2 هزار و 800 معلم در خوزستان بازنشسته خواهند شد که این اتفاق روند ساماندهی نیروی انسانی را بسیار دشوار کرده است.

ناصری در عین حال با اظهار اینکه جمعیت دانش آموزی کشور در 3 سال آینده شاهد رشد بالایی خواهد بود، توضیح داد: جمعیت دانش آموزی کشور از 12 میلیون و 300 هزار به 13 میلیون و 162 هزار دانش آموز خواهد رسید.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: جمعیت دانش آموزان خوزستانی در سال آینده با رشد 26 هزار نفری مواجه خواهد بود که ضرورت برنامه ریزی صحیح و مدون در راستای تامین فضای آموزشی و نیروی انسانی مورد نیاز را نشان می دهد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار